  • Subject: lug-bg: po vaproca za gadnite i prosti daskali i oshte neshto.... i za Svetoslav Nikolov :)
  • From: firstls@xxxxxxxxxxx (First Language School)
  • Date: Thu, 30 Mar 2000 18:52:01 +0300

Zdravej Svetoslav i vsichki onepravdani ot uchitelskoto saslovie :))))!
Mnogo  milo che mi otgovarjate:)

Da , stava vapros za ezikowa gimnazij.  V momenta v gimnaziite v Bulgaria se
prepodava spored nalichnata tehnika - ot Basic za Pravec 8 do Syzdavane na
web starnici pri nalichie na Internet dostap

Az prepodavam Dos, Windows, Word,Excel, Power Point , HTML, Java  Script. v
ramkite na edna uchebna godina , chast ot tozi software go polzvame i varhu
Macintosh komputrite. Bjah predvidila poveche vreme za rabota sas System 7
na Apple, obache zaradi dalgata zimna vakancija tazi godina ne nasmognah...
a za dogodina mi se iska da kacha Linux na vsichki komputri i da imame
chasove i za nego, zashtoto ima interes. Julian Stoev mi e naredil edni
strahotni programni ezici, obache uvi, programiraneto ne e za vseki, Vie
mnogo dobre znaete che ako njamash trapka kam tova , to prosto ne se
poluchava....Ne sam mnogo ubedena che za ezikova gimnazija e neobhodimo
usileno prepodavane na programirane  za vsichki.... za profilirani paralelki
po informatika i za matematicheski gimnazii- da, no za vsichki uchenici-
edva li....vse oshte polovinata ot uchenicite v klasovete njamat komputri u
doma i nikoga ne sa polzvali takiva a i v badeshte edva li shte im se nalozi
da programirat . Malko sa "izbranite"  s prizvanie da se zanimavat istinski
s programirane v obiknovenite gimnazii, za tjah trjabva specialna,
individualna programa na ubochenie, no pri tazi bednotija po uchilishtata i
fakta che uchenicite  rabotjat  po 2-3 na komputar .....se stiga do tam che
vsichki sme neudovletvoreni....
Na hlapetata ot nashata gimnazija obache im shtrakat mozacite i vkluchvat
neshtata ot polovin duma, zatova i materiala varvi barzo. Kolkoto do tova
che sa te gonili ot chas ... naj-serioznijat problem  na povecheto
prepodavateli po informatika e da zadarzat vnimanieto i angazirat
po-naprednalite svoi uchenici , zashtoto tova iziskva individualna rabota,
kompetentnost ... i sposobnost da useshtash naranimata gorda dusha sreshtu
sebe si.... a tova ne go moze vseki.....
V nashija  zanajat neshtata se razvivat znaesh , sas svetlinna skorost i ako
ne chetesh i eksperimentirash neprekasnato ...prosto si zad borda i v ustata
na uchenicite si, kato naj-novija vic na denja.:)))).... kakvo da se
pravi... "the choice is yours." ..no na nikogo ne preporachvam da stava
daskal po informatika, osobeno ako e zena ....24 chasa ne stigat za nishto,
az otdavna rabotja po vaprosa za skok  vav vremeto, che da nasmogvam ,
obache crack-a mi ne varvi neshto za tazi programa  :)))

ta s kavo se zanimavash sega? prodalzavat li da te gonjat ot chasove ...ili
ot rabota? :))))

ja da vidim...oho....tehnicheski universitet Danija ?!?!   Tam ne gonjat ot
chas , nali ,  i sigurno Vi nosjat chasha s prjasno mljako na vseki 20
minuti ????   LOL
Obache i az sam lubopitna  kakvo Vi prepodavat  v momenta tam???
Petya