Re: lug-bg: Edin vypros

  • Subject: Re: lug-bg: Edin vypros
  • From: mmarkov@xxxxxxxx (Minko Markov)
  • Date: Wed, 17 May 2000 10:50:52 -0400

Dimiter Kolov wrote:

> Ne znam dali tova e problem no rabotia po X s KDE i si go kopiram
> s brauzera.

Dokolkoto razbiram, oshte ne si si reshil problema
s kompilirane na kernela.

Vizh tazi stranica:

http://www.securityportal.com/lasg/kernel/index.html

Ne sqm se vodil ot neya, kogato si kompilirah kernela,
no mislya, che e obyasneno dobre.

Izpqlni neshtata edno po edno - kato vnimavash s lilo.conf,
ne kopiray bukvalno, a go natqkmi za tvoyata sistema.
Posle bootni noviya kernel, napravi "uname -a" da vidish,
che e naistina noviyat, bootni i stariya za vseki sluchay,
da vidish che raboti, i se obadi, che vsichko e nared.

Ima neshta, koito ne sa spomenati na tazi stranica.
Edva li sa sqshtestveni, no vse pak. Pqrvo, mozhesh
da si zapazish starata konfiguraciya na kernela, predi
da smenyash kakvoto i da e. Naprimer,
ako si s make xconfig, ima opciya da zapazish config-a
na file. Nishto ne ti struva, kqm 10K file izliza,
a mozhe v bqdeshte da poiskash da vidish originalnata
konfiguraciya. Ako pqk eksperimentirash, taka mozhesh
da zapisvash konfiguraciyata na vseki opit.
Posle, mozhe da preimenuvash starata /boot/System.map
na System.map.<old-version> , da kopirash novata System.map
(* tova sled kompilaciya *) ot   /usr/src/linux  vqv   /boot
i da i napravish edin symlink
 ln -s System.map.<new-version> System.map
Ne znaya tochno kakvo e znachenieto na System.map, ako
nyakoy mi kazhe, shte sqm blagodaren.

Sled kato vsichko e OK, mozhe da si napravish rescue
disketa. Pri RedHat e mkbootdisk -device /dev/fd0 2.2.15 ,
za versiya 2.2.15, estestveno. SuSE nyama mkbootdisk.
Takava boot disketa mi spasi Linux instalaciyata, kogato
slozhih Windoze 95 kato vtora OS. Windoze 95 (may i 98)
unishtozhava stariya MBR, bez da ti ostavya vqzmozhnost
za undo.

--
Minko