Re: lug-bg: "C" wapros

  • Subject: Re: lug-bg: "C" wapros
  • From: tacho@xxxxxxxxxx (Stanislav Grozev)
  • Date: Thu, 18 May 2000 00:41:18 +0300

On Wed, May 17, 2000 at 05:53:49PM +0300, Luben Karavelov wrote:
> i t.n. - ami zarezhdat ukazania v argumemta fail v segmenta na
> izpulnimia kod i mu predadat upravlenieto.
> V opisania sluchai tova, koeto se naricha "process image" e textov
> fail, koito niama nikakav shans da "trugne" da se izpulniava. za da se
> ispulni, triabva da se zaredi kato "process image" interpretator,
> koito da go izpulni. komadata sledovatelno triabva da e:

nonsense... wij po-dolu.

> execv("/bin/sh","sh","/usr/local/my_script",NULL);
>
> ili ako iskash da napravish taka che scripta da se izpulni kato nov
> process:
>
> system("/usr/bin/local/my_script");

100% sym siguren che gornoto e bullshit;-) s izwinenie za izraza.
obrabotkata na taka narechenia 'shebang' (stranen termin), t.e. na
'#!' se izwyrshwa ot exec funkciite awtomatichno. tova e wyzmojno,
zashtoto na praktika niama object i exec format (elf, aout, coff, dwarf, dwarf2,
i t.n.), koito da zapochwa sys '#!'. taka che problemyt mu ne e ot gornoto,
a nai-w, kakto drug syshto posochi ot tova che e deklariral char *exec_buf
(ili tam kakto i beshe imeto na promenlivata), a ne char **exec_buf ili
po-staria tip deklaracia char *exec_buf[] (de-facto edno i syshto s ** warianta)

kym g-n Chorbadjiisky syweta mi e da nameri edna hubawa kniga za C.
dali za nachinaeshti ili za naprednali sam shte reshi;-)
ili pone da prochete prekrasnia tutorial na tema C pointeri na adres
http://www.netcom.com/~tjensen/ptr/cpoint.htm
daval sym go na mnogo nachinaeshti w C, koito go razbraha mnogo dobre,
i twyrdiat che e lesen... az ne sym go chel podrobno, samo otgore otgore,
zashtoto po wremeto, kogato ucheh C, niamah internet;-) dosta otdavna hehe;-)
a posle ochevidno ne mi triabwashe tutorial (arogantno kaza toi;-)

a kym g-n Karavelov - prochetete sources na libc exec familiata ot funkcii,
do edna wsyshtnost wrapperi na system call-a execve(2). w dokumentaciata
na gornia syscall e opisano interpretiraneto na '#!'.
a i src na kernela, na libc i t.n. e available...

;-) syjaliawam, ako na niakogo tonyt na pismoto se e storil nenujno ostur ;-)

-tacho@xxxxxxxxxxx

--
   [i don't follow] | daemonz.org/ | tacho@xxxxxxxxxxx | 0x44FC3339
   [everything should be made as simple as possible, but no simpler]