Re: lug-bg: The Cathedral and The Bazaar i Linux spisanieto

  • Subject: Re: lug-bg: The Cathedral and The Bazaar i Linux spisanieto
  • From: al_shopov@xxxxxx (Alexander Shopov)
  • Date: Wed, 03 Jan 2001 20:36:33 +0200

Zdraveite,

Sega da iziasnim neshtata edno po edno.

Stava duma za prevodite na Katedralata i Bazarat na Erik Reimand.

1. Sazhaliavam, che se e poluchilo duplicirane na usiliata. Doniakade za
tova vinata e i moia, che ne sam oglasil dostatachno prevoda na Vlado,
koito publikuvahme. Vse pak si mislih, che tuk ne e miasto da si
rklamiram spisanieto. Kakto i da e - shte se popravia.

2. Prevoda beshe dostapen dalgo vreme on-line, za sazhalenie imahme
problem sas sarvara i vastanoviavahme ot back-up. Okazva se, che imenno
vo tozi moment biah slozhil Katedralata i Bazarat on line i ne sa bili
dostapni. Mezhdu drugoto - po sashtata prichina ne e bil dostapen i
shrifta ni Teams. V momenta neshtata sa opraveni i vseki mozhe da gi
svali ot linux.web.bg.

3. IZKLIUCHITELNO obidni sa mi namecite, che iskam da iznudvam niakogo
da kupuva spisanieto kato prevrashtam tova v edinstvenia nachin da se
sdobie s prevoda na Katedralata i Bazarat. Koito me poznava znae che
edinstvenoto neshto, koto ne sam dal e tova za koeto ne sa me pomolili.
V interes na istinata nikoi ne mi e piskval prevoda v perioda, v koito e
izcheznal on-line. Samoto spisanie go ima po-mrezhata, v momenta sam
varnal i prevoda.

4. Nito az, nito kolegite mi ot TopTeam smiatame da iznudvame niakogo za
kakvoto i da e. Mezzhdu drugoto i za tova si pusnahme shrifta Teams
svobodno (pod X licenz). Taka balgarskite potrebiteli mogat da imat
shrift, koito sa uvereni, che ne e piratski, zashtoto nie sme go sazdali
i o izpolzvame v publikaciite si (ComputerNews, Internet, BYTE.bg,
WEB.bg i Linux).

5. Spisanieto Linux PRODALZHAVA da izliza i tazi godina. Novia broi e v
pechatnicata. Ako na niakoi mu e interesno - v spisanieto sme vkliuchili
komentar ot balgarski iurist za prilozhimostta na GPL v Balgaria, osven
tova ima interviu, koeto vzeh ot Richard Stallman - ima mnogo interesni
zakliuchenia za samonadeianostta na balgarskia programist, koito smiata
da specheli hiliadi kupishta kesh chrez software.

6. Stanloto-stanalo - Ot edna strana - losho - vmesto da imame prevod na
Katedralata i na Homesteding the Noosphere (da rechem), imame dva
prevoda na Katedralata. Ot druga strana - hubavo - zashtoto kakav
po-dobar bugfix ot nezavisima implementacia? Mislia che v niakoi
otnoshenia prevoda na Vlado e po-dobar ot tozi na Kaloian Doganov i
Nikola Kolev, koeto ne oznachava, che tehnia prevod e losh - no kakto
niakoi kazvat - poveche ochi gledat po-dobre. Mislia che za vsichki shte
e nai-dobre, ako se saberat dobrite strani na dvata prevoda. Ot tova
vsichki shte specheliat.

7. Stiga mu na chovek da izgubi vrazka s Internet za niakolko dni i hop,
edva li ne shte kazhat che diado mu umrial predi da sreshne baba mu i
choveka vaobshte ne se e bil rodil. SRAMOTA! Za zhalost 128k vrazkata mi
na rabota ne mi e kato papna vraf, che da hodia navsiakade. Taka shtiah
da reagiram niakolko dni po-rano. Kakto i da e - dnes mi e parvia
raboten den v novoto hiliadoletieto i pisha fermani.

8. Na vsichki - za mnogo godini, da sme zhivi i zdravi.

Alexander Shopov
al_shopov@xxxxxx