Re: lug-bg: Re: CNsys i "Nujna li e lokalizacia ?" - "Da, nujna e !"

  • Subject: Re: lug-bg: Re: CNsys i "Nujna li e lokalizacia ?" - "Da, nujna e !"
  • From: whitefang@xxxxxx ( )
  • Date: Sat, 17 Mar 2001 00:46:22 +0200

On Fri, 16 Mar 2001 10:29:28 +0100
Sega shte pisha na latnica:

Ami spored men bashta ti ne popada v grupata na
"redoviq" potrebitel. "Redovia" potrebitel e ne e zadylvitelno
techni4eski gramoten.( Dori v pove4eto sl. ne e ). Po skoro
"Sekretarkata"
mnogo to4no popada v tazi grupa.
Sled tova "redovia" potrebitel raboti kakto ve4e kazah s poznati
"zau4eni" neshta. Kato primer : Potrebitel koito ne znae angliiski
i e rabotil s textoobrabotvashta programa, ot roda na Write(Windows)
ili KWrite(KDE) shte se orientira mnogo po dobre ne v localizirana
versia, na
kwrite , a vyv versia v koiato komandite sa razpoloveni v sysshtite
podmenuta. V tova niama nishto 4udno. Ta nali GUI-tata sa izmisleni
to4no zashtoto 4oveka po lesno zapomnia "kartinki" otkolkoto tekstove.
( Tova ne vaji za vsi4ki - naprimer pri men e to4no obratnoto,
predpo4itam
da si mu rekna napravo "napravi tova", vmesto da prerovia vsi4ki menuta
za da otkria tova koeto mi triabva v poslednoto ;) )

Vij za Help File's i HOW-TOs, FAQ's situaciata e po razli4na.

 Svetoslav Nikolov <sn@xxxxxxxxxxxxxx> wrote:
> [...]
> e ezik
> za koito sistemata moje da se lokalizira. Te triabva da moje oshte ot
> samoto
> nachalo (instalirane) da chetat nadpisite. Kato vliazat v grafichnata
> sreda
> da moje da se opraviat bez chetene na "programmer's" ili
> "system administrator's guide".  Za tova obache e neobhodimo da ima
> firma koiato da se zaeme s raprostranenieto - i naprimer
> koordiniraneto
> s po-golemite paketirashti firmi kato RedHat, Caldera, Slackware i

Ami az sym mnogo goliam protivnik na ideiata obiknovenia potrebitel
da si instalira , konfigurira sam systemata.
Syshto sym na mnenie 4e opitite da se napravi edna OS po "user-friendly"
otkym administraciq samo shte ia dokarat do polojenieto na Windows.
Kydeto "smart" mehanizmite v pove4eto sl. samo syzdavat nepriatnosti.
Dori i naj-inteligentnata programa ( izpylniavana na PC ) niama da uspee
da se spravi po dobre ot kvalificiran 4ovek.A podhodiashta OS
koito ne proiaviava "samoiniciativi" spokoino moje da izkara i
do moralnoto ostariavane ( koeto pri segashnite tempove na puskane
na HWD ne e tolkova dylyg period) na Systemata i podmianata i s nova.,
bez
preinstalacia ili promiana na nastroikite.

Ne othvyrliam polojitelnoto vlianie na locale za spe4elvaneto na
novi potrebiteli. Prosto iskah da kaja , 4e dokato ne sme se spravili
s drugi problemi( kato naprimer moiata cirilica- izviniavam se ne e moia
na dir.bg ) - naprimer lipsa na poddryjak na CP1251 v KDE vypreki
4e poslednite versii na QT imat takava shte e po uda4no da naso4im
vnimanieto kym zada4i koito po princip bi triabvalo da predhojdat
Locale-a
No Da ne zabraviame vse pak 4e OpenSource za tova e OpenSource.
i takiva zabelejki ot moia strana naistina ne sa mnogo umestni.

Free mail from www.dir.bg!