lug-bg: Re: CNsys i "Nujna li e lokalizacia ?" - "Da, nujna e !"

  • Subject: lug-bg: Re: CNsys i "Nujna li e lokalizacia ?" - "Da, nujna e !"
  • From: sn@xxxxxxxxxxxxxx (Svetoslav Nikolov)
  • Date: Fri, 16 Mar 2001 10:29:28 +0100

Lokaliziraneto na Linux - t.e. prevejdaneto na vsichki saobshtenia,
zaglavia, pomoshtni tekstove (help-files), na Bulgarski NESAMNENO
shte doprinese za navlizaneto ne samo na  Linux po-nashiroko, a vaobshte
na komputrite. Zashtoto bashta mi koito ne znae angliiski i e na 50
i neshto godini go e mnogo strah da pipa neshta po komputara
za koito ne e siguren. Ako sistemata e lokalizirana, to toi shte
natisne butona "pomosht" i shte mu se poiavi spisak ot neshta
koito toi triabva da pipne ili napravi (inache toi e dostatachno tehnicheski
gramoten da si nastroi neshtata, kato ima otkade da prochete)
Tova sa horata "cel" na lokalizaciata. Tezi hora edva li shte se
iurnat da instalirat Linux, kadeto vsichko pishe na angliiski,
i posle da prekarat niakolko dni v rovene na Internet dokato si nameriat
i svaliat paket kirilica i prochie, samo da pokajat kolko mnogo mogat
da napraviat.

Za horata koito sa nauchili angliiski ot 10
godishna vuzrast i sa rabotili s komputri ot gore-dolu sashtata vuzrast,
niama smisal da se pravi lokalizacia. Az lichno MRAZIA lokalizirani
komputri, dori kogato stava duma za programata "FINESTRI" ili kakto
tam se narichashe Windows na Italianski - vednaj edna kolejka doshla
ot italia iskashe neshto da i pomogna s Windows, koito beshe otgore
na vsichkoto lokaliziran.

No ne triabva da se zabravia che prevodite se praviat za horata koito
ne razbirat ot komputri i ne znaiat mnogo angliiski, ili kakvto i da e ezik
za koito sistemata moje da se lokalizira. Te triabva da moje oshte ot samoto
nachalo (instalirane) da chetat nadpisite. Kato vliazat v grafichnata sreda
da moje da se opraviat bez chetene na "programmer's" ili
"system administrator's guide".  Za tova obache e neobhodimo da ima
firma koiato da se zaeme s raprostranenieto - i naprimer koordiniraneto
s po-golemite paketirashti firmi kato RedHat, Caldera, Slackware i t.n,

Izviniavam se za dalgoto pismo, no smiatam che diskusiata za CNSys
e vze greshna posoka.

 Svetoslav Nikolov
 ?rsted*DTU
 (?rsted Plads) Build. 348,