Re: lug-bg: cyrillic-KDE 2.1 - cp1251- USPEH

  • Subject: Re: lug-bg: cyrillic-KDE 2.1 - cp1251- USPEH
  • From: anton@xxxxxxxxxxxxxxxx ( )
  • Date: Mon, 19 Mar 2001 16:51:49 +0200

Íà 17 ìàðò 2001 (ñúáîòà) â 11:04 ÷àñà Ivan Petrov ïèñà:

> Da, poluchi se, sega v KDE imam poddrajka na cp1251.
>
> no i to ne se poluchi darom.
> t.k. izpolzvam freetype modula kum XFree86, obache triabva da se deistva
> s  "ttmkfdir".
> dobre, ama tova nesto na pishe nisto za 1251 vav fonts.dir
> e, smenih "iso8859-15" sas "microsoft-cp1251" (ne che imam slabost kam
> onia duma, no vidiah v edni drugi fonts.dir takova zaklinanie)
> a v poleto "foundry" mi beshe napisalo kakvo li ne (ttf, monotype,
> microsoft, altsys i kakvo, li oste ne) - uednakvih gi za
> vsichkite font-ove da bade "ttf"

        Èñêàì äà ïîïèòàì ñëåäíîòî: âèäèìè ëè ñà è ðàñòåðíèòå êèðèëñêè
øðèôòîâå, èëè ñàìî TTF ñå âèæäàò? Çàùîòî àêî âèæäàø è ðàñòåðíèòå
øðèôòîâå, ùå èìàø ÷åñòòà äà ñè ïúðâèÿò áúëãàðèí, êîéòî å îïèòàë è
ïðîâåðèë, ÷å ðàáîòè íîâàòà ïîääðúæêà íà CP1251 â KDE. :-)
        Àêî íÿìàø ðàñòåðíè êèðèëñêè øðèôòîâå, íàé-äîáðå ñè èíñòàëèðàé,
çàùîòî ÷åñòî ñà ïî-êðàñèâè íà åêðàíà.  Ìîæå äà íàìåðèø òàêèâà â bglinux.
Íå ïóñêàé êîìàíäàòà install, íèòî ïðàâè ðú÷íà èíñòàëàöèÿ, à ïðîñòî âçåìè
îò òàì êèðèëñêèòå øðèôòîâå è ãè èçêîïèðàé êúäåòî èñêàø.  Àêî ãè
èçêîïèðàø â îòäåëíà äèðåêòîðèÿ, òî ùå òðÿáâà äà ÿ äîáàâèø â ðàçäåëà
FontPath íà /etc/XF86Config.
        À çà ôîíåòè÷íàòà êèðèëèöà, ìèñëÿ, ÷å å äîñòàòú÷íî äà èçïúëíèø
ñëåäíàòà êîìàíäà:

etxkbmap -model pc102 bg phonetic grp:toggle grp_led:scroll

Âìåñòî grp:toggle ìîæå äà ñå èçïîëçâàò è äðóãè âàðèàíòè, òîçè å çà äåñåí
Alt êàòî ïðåâêëþ÷âàòåë ÊÈÐ/ËÀÒ.  Äðóãè âúçìîæíè âàðèàíòè ñà
grp:caps_toggle, grp:alt_shift_toggle, grp:shift_toggle, grp:menu_toggle
è äð.

        Ñ ïîçäðàâ: Àíòîí Çèíîâèåâ
                   anton@xxxxxxxxxx, zinoviev@xxxxxxxxxxxxxxxx