Re: lug-bg: Sumaries

  • Subject: Re: lug-bg: Sumaries
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Wed, 28 Mar 2001 17:51:55 +0300

Ami az imah maluk problem s DMA-to , no go reshih ne bez pomoshta na LUG-a
estestveno .
Summary ne moga da napisha , no ste se opitam da spodelq moq skromen opit .
Nai-obsto trqbwa da napravish 2 nesta :
1. Prekompilirash si kernela taka 4e da ima support na DMA . Primerno ako si
s IDE diskove , kernela  trqbwa da e kompiliran s support na DMA za
kontrolerite na IDE diskovete  i t.n.  Kogato config-vash kernala 4eti mnogo
vnimatelno help-a osobeno sto se otnasq do DMA . Hubavo e da znaesh chipset-a
na dunoto . Oburni vnimanie na slednite parametri  kasaeshti DMA , kogato
configurirash kernela :

CONFIG_BLK_DEV_PIIX
CONFIG_BLK_DEV_IDEDMA_PCI
CONFIG_BLK_DEV_IDEPCI
CONFIG_BLK_DEV_IDEDISK
CONFIG_IDEDISK_MULTI_MODE
CONFIG_PIIX_TUNING
CONFIG_IDEDMA_PCI_AUTO

Za nai-sigurno 4eti  vsi4ko ot helpa na kernela po nqkolko puti , moite
problemi bqha ot tova 4e ne se za4itah mnogo mnogo :)))

2. S  programkata hdparm ve4e mojesh da razreshish DMA-to za suotvetnite
diskove , osven tova ima i drugi polezni nastroiki . Eto malko opisanie na
rabotata na hdparm postnato ot whitefang@xxxxxx .

Setva DMA za Controlera.  No vse oshte triabva da vklu4ish DMA za
konkretnoto ustroistvo s hdparm.
Osven tova ako imash CD na vtoria IDE kanal i to ne poddyrja DMA
shte triabva da mu puskash kato opcia na kernel-a. ( za 2.4.x ne
sam siguren 4e e taka , no 2.2 osven tova ne poddryrja i dve ustroistva-
edno sys i edno bez DMA na edin kanal ). Eto ti parametri za hdparm s koito
az polzvam na dma33 disk.
 hdparm -c1d1X34u1A1W1k1 /dev/hda
c1 -32 bit transfer mode
d1 -dma-enable
X34 transfer mode multiword dma 2
 u1 unmask irq
 k1 keep settings ( tova ne go puskai dokato ne se ubedish 4e
 vsi4ko raboti idealno i ne ti dava onezi greshki za ide-bus reset)
 ina4e efekta shte e syshtia kato kogato si vklu4il Enable DMA by default v
 kernel-a.
A1 LookAhead enabled
W1 Write Cache enabled.
i posledno ako iskash disk-a ti da spin-down-va  vij opciata S.

Ako nqmah hdparm pod ruka , vij tuk :
http://freshmeat.net/projects/hdparm/

Purvoto nesto koeto te suvetwam da napravish sled kato si instalirash hdparm
( ako e nqmash de) e da  pro4etesh neiniqt man kato za svetovno .
Ako ima nesto koeto nerazbirash pitai  , vse nqkoi ste ti kaje , no ako e
vuzmojno postni i nqkakuv output na problema .
Uspeh.

    • lug-bg: Sumaries
      • Изпратено от: yyovkov@xxxxxxxxx (Yovko Ilchev Yovkov)