Re: lug-bg: Problem s gnu-pop3

  • Subject: Re: lug-bg: Problem s gnu-pop3
  • From: teodor@xxxxxxxxxx (Teodor Georgiev)
  • Date: Tue, 10 Apr 2001 16:35:00 +0200

Nedko Dimitrov wrote:

> Imam problem s pop3, ako dialup user si e otworil mailbox-a i disconectne kutiata ostawa otworena i ne moje da se logne nanowo. W /var/spool/mail se suzdawat files primer.lock i dokato ne budat iztriti ne moje da se logne nanowo w kutiata. mislih wariant da gi tria sistemno tezi *.lock files no si mislya che ima i po inteligentno reshenie. Ako nyakoi se znae kak da si resha problema pls neka pishe
>
> Pozdrawi,
> Nedko Dimitrov
> GO-Link Network
> UIN: 12132224

problema vi e che ne chetete :)

znachi, ako si poglezhdal, po default vyv crontaba (rootskiq estestveno)
stoi sledniq red:

# Flush stale POP3 files every 15 minutes:
5,20,35,50 * * * *      /usr/sbin/flushpop.sh 1> /dev/null 2> /dev/null

tova e edin script za Gnu (ili i-pop3d, ne pomnq) popper-a, za da mu chisti  zavisnalite lock failove.
Az sym s Qualcomm popper i v interes na istinata toi ne pravi takiva problemi. Po edno vreme
se razsmyrdqha v Burgtraq za dupka, v po-starite versii na Qpopper-a, koqto se syshtoeshe v slednoto:

1. vyv /var/spool/mail ima pravo da pishe vseki.
2. kogato user si chete poshtata, mu se syzvdava v syshtata direktoriq fail s   ime    username.pop.lock  (ili neshto podobno), za da
    ne mozhe drug mu otvori kutiqta...
3. tyj kato v tazi direktoriq prava ima vseki, lesno mozhe da napishete edin script da syzdade lock failove sys sichki usernames i
    nikoi user nqma da mozhe da si prochete poshtata :)))))))))))))))    ... estv ako imate shell na mashinata.

ega ne e taka. No dokolkoto sym wizhdal qpopper-a (ot 3.1 i nagore) ne dopuska zamryznali pop lock failove. Kak - ne znam.
A inache ponqkoga slaga razni BOGUS. prefixi pred pop faila...

A za drugite - izpolzvaite goreposoceniq script. Ima go po default vyv vsichki distribucii na Slack (pone az samo nego polzvam). Mozhe
bi i v drugite da ima.

 "Trust noone"

              Teodor  Georgiev
              System Administrator