Re: lug-bg: Open Source w dyrvawnata administraciq

  • Subject: Re: lug-bg: Open Source w dyrvawnata administraciq
  • From: sn@xxxxxxxxxxxxxx (Svetoslav Nikolov)
  • Date: Mon, 7 May 2001 09:16:05 +0200

Zdraveite,

Dali  niakoi shte uspee da nakara horata ot danachnato
da ne igraiat na minichki pod Windows e malko samnitelno.

Moje i da go napraviat kato "modna tendencia", sledvaiki
stapkite na Francia i Germania. Nali iskame i nie
v Evro sayuza da velzem. No shte mine vreme.

Miastoto kadeto triabva da se zasili izpolzvaneto na
programi s otvoren kod sa uchilishtata i universitetite.

(1) Decata sa po-liuboznatelni i niama da imat problem s
   nauchavaneto.

(2) Shte se poluchi "4-godishnia efekt", t.e. sled kato niakoi
  e naviknal na Linux i na programi s otvoren kod, trudno shte
  bade nakaran da si plashta za Windows. A te sa tezi koito
  sled niakolko godini shte sa oporata na Bulgaria.

(3)  Uchilishtata niama da sazdavat samo"potrebiteli", a
  (nadiavam se) i razrabotchici - da si varnem malko ot
 renometo na programistite. Mai v skoro vreme niama da
  se sastezavame v oblastta na metalurgiata i edin
 ot shansovete na stranata e v IT.

(4) Pari koito se pruskat za softuer, i koito sa kraino nedostatachno,
  moje da se prenasochat kam harduer, koito i bez tova e
  nedostatachen. Plius tova Linux sas vsichkite si
 "bells & whistles" moje da se pusne i na po-stari
  konfiguracii.

(5) Tova veche e probvano (dokolkoto si spomniam) v
Iujnoafrikanskata republika. Te se opitvat s minimalno
kolichestvo pari da ogramotiat maksimalno kolichestvo
hora.

Svetoslav