Re: lug-bg: IPX i po tocno kak sa nawyrzani *.h na kernela

  • Subject: Re: lug-bg: IPX i po tocno kak sa nawyrzani *.h na kernela
  • From: kristo_komsalov@xxxxxxxxxxx (Kristo)
  • Date: Sat, 12 May 2001 15:57:42 +0300

Zdraveite

> da...
> towa e chesto sreshtan problem :))
> (e ne chak tolkowa chesto)
> znachi w redhat i mandrake reshawat problema s rpm-ite
> shtoto pichowete se mychat wmesto tebe ...
A zasto ne dawat sorsowete aide da ne e w CD'to
ama pone na servera na RedHat ili Mandrake.
> compilirat i taka ti go dawat ... sdywkano
> koeto ne e interesno ... gubi se trypkata :)
De da bese samo trypkata ;-(.
> problema ti s include files ne e che sa napisani nekadyrno
> a che prosto edin include file iska drug predi sebe si
> i ako ne si go includenal stawa problema
> ideqta e che kato includnesh edin
> toj si prawi #defines koito sledwashtite includowe
> mogat da polzwat... a nqkoj gi iskat zadylvitelno
> wivdal sym prilichno napisani includes koito prawqt slednoto:
>
> #ifndef NQKOJSI_INCLUDE_H
> #error please do not include X_H directly ... use Y_H instead
> #endif
Te wsysnost sa si prawilno napisani samo deto ne sywpadat
otnositelnite direktorii i reda w koito se pretyrswat.
Makefile na kernela polzwa tocno toia nomer
s -I i -I- i preregulira pytistata na gcc.
Wizdam kakwo prawat no ne uspiawam da shwana ideiata.
Misla ce opitite w koito se bluskah
poslednite dwe sedmici sa pogresna strategia.
Koeto kakto Georgi Dancev pisa:
> #includes da so4at to4no kudeto trqbwa  ( koeto v slu4aq e rabotra za cqliq
> kitaiski narod ) , ne e sigurno 4e segashnite ti  .h ste "pasnat" .
Oswen towa i ste e zawisimo tocno s wersiata na kernela za koiato go prawa.

> i towa reshawa problema
>
> ako propishesh kernel moduli shte sreshnesh strashno mnogo takiwa probs

I az taka resih w pyrwia moment, obace e taka samo ako direktno
kato pyrwa stypka dobawia nowia prazen modul direktno w direktoriata
s drugite sorsowe i go dobawa kato pyrwa stypka  w make failowete na
kernela i *.h ot treti wid "wsysnost te kato ce wyrwiat poweceto po troiki"
i cak togawa pocna da go izgrazdam modula.
Towa ste dowede obace do problema seka kompilacia na modula
da se iska i kompilacia na celia kernel i kato se ima predwid kolko
prekompilacii probi i redakcii se iskat za otglazdane na nesto
dori nai elementarno towa ste znaci stotici pyti da prekompiliram kernela.
" To i taia diwa misyl mi mina prez glawata da go kopna w direktoria na
kernela i da go dobawa w make faila na kernela ta da polzwam
negowite nastroiki za tyrsene na *.h - towa oste ne sym go probwal"

Dori i za modul pak bi bilo logicno pyrwo da mu naprawa otdelna
direktoria i Makefile i cak gogato modula zaraboti da go prekaca
w make failowete na kernela.
Koeto na praktika opira pak w systia problem.
Ne moze toia problem da nema logicno, dobro resenie.
Edinstwennata pricina IPX paketite da se kompilirat s
1.0.** i 1.1.xx kerneli a da ne se kompilirat s 2.x.xx
e izmeneniata w razpolozenieto na h failowete na kernela
i reda w koito se includwat.

Ubezdenieto mi ce problema ima razumno resenie idwa ot
towa ce pri kolekciite s iadra 2.2.xx i nagore
neminuemo se e nalozilo da se izkarat nowi wersii
na sicki paketi koito polzwat inklude kym kernela.
Ne misla ce sa malko de sto e mrezowi demon
se ste ima nekoi i drug include kym kernela.
Ne moze da sa gi prenapisali nanowo s iawni pytista
i li da sa im dobawili kilometricni kompilacii ot redaktirani
h ot kernela. Ne moze da nema nacin.
Ne moga da resa koi da e toia hem prost hem da tyrsi kernel h
demon da izplagiatstwam ot nego.
Towa ce az cak sega sym se sybudil da go tyrsa otdelno,
ama strategia triabwa da ima i ne moze nekoi da ne ia znae
i da nema nesto pisano po wyprosa.

> no za syvalenie s ipx ne sym se zanimawal i ne moga da ti kava kakwo da
> includnesh ...

To koj az na edna cetwyrt znam. Primerno ipx.h ama koi ot cetirite ;-)
tozi s gcc iawno ne a ot 3 te s kernela nai sym sklonen na tozi w net
ama ne sym siguren a onia tretia malkia s ifdefovete i idea si nemam
kyde e nai podhodiastoto mu miasto.
Spretnah edna malka programka s nekolko funkciiki prosto za proba
s iavno posocen pyt kym ipx.h w net na kernela. Samo s nego se kompilira s
drygite
rewe za mnogo stranni greski. Towa e dobre ama ako polzwam samo
funkcii definirani w tozi h ako wikna funkcia deto e w h koito
ipx.h includwa rewwa ce ne moze da go nameri ako w ipx.h
oprawa pytia da e iawen kym tozi h to problema se prenasia
w po-sledwastia h.

Ot Georgi Dancew

>Ste ti trqbwa source na dostatu4no star kernel  1.2.x primerno .
>symlink
>/usr/src/linux  -> /usr/src/linux-1.2.3/include/linux
>/usr/include ->   /usr/include_old
>compile paketite .

Onia iadra iskaha pyk redakcia na kernela
"ne mnogo malki i ne e mnogo prosta"
ce imase nekoi defekti inace da taka bi triabwalo da stane.
Towa obace ne bi syziwilo za wseobsto polzwane
tezi 3 paketa koito smiatam za sywsem nesprawedliwo
podceneni i zabraweni.
A te w mnogo slucai sa mnogo po efektiwni i polezni
ot kombinaciata Samba i TCP/IP osobenno za
failow server i golemi transweri po ethernet mreza.
Dori i da niamate nito edin file server.
A linuxa bezporno "pone za men e nai pylnia
i perfektno rabotes Gatewey mezdu IPX i TCP/IP
Prosto kato primer prilagam ifconfig na moita masina.
Prehwyrlen e w dos txt kato ifconfig.txt.

>No ako naistina nqma nqkoq nova razrabotka po vuprosa za Novell-ski
>server/client pod Linux e jalko ...
Ti da znaes tekustia kolko e jak 3 nowelski servera s obsto 7 voluma
okolo 40GB gi mountwam kato dyrvo ne usestam nikakwo zabawiane
na Linuxa a failowite mi operacii kym tiah sa kato ce po byrzi ot lokalnite
s diska mi "e pone srawnimi" pri 10 megabitowa mreza.
Na silckoto otgore mi e i IPX ruter i masinata na koiato seda w momenta
wizda ostanalite 3 IPX, 1 samo TCP/IP i 1 smesena mrezi mrezi prez linuxa

>To imalo i novi nestica po temata "NetWare for Linux" , ama sa commercial ,
>ne samo RH i Mandrake i tezi susto http://support.caldera.com/caldera/faq

Cel sym dosta reklami za nego no do minalata godina bese
ne slozis li parata na masata samo s cetene na reklami si ostawas.
Daze demo ne dawaha, sega ne znam.
No Mars "Netware servera za Linux" na Martin Stolver
e prosto prekrasen pylen i bezproblemen ekwiwalent
na Novell 3.1x.
Toi mi e 4'tia Novelski server i towa sa realno
3 malki demonceta obsta 2,5MB w rama koito masinata
woobste ne usesta.
Spored Martin Stolver e malko po neefektiwno ot 3.1x
i dosta po efektiwno ot 4.xx. Az pone ne go usestam
kato po neefektiwen ot 3.xx a w sravnenie s 4.xx
prosto nemam dumi. E ne potdyrza NDS ama
90% ot horata si ziweem prekrasno i bez nego.
"Pod sekret az mraza NDS makar ce e wyrha"

Ot Nikolai Mitev

> Hi!

:-)

>Pogledna li IPX-Howto? Tam ima obqsneniq ot kude da si vzeme6
>source-ovete i kak da gi kompilira6 za razli4ni versii na kernel. Eto
>ti malko ot TOC-a:

Da za syzalenie poslednia e ot 6 mai 98.
Dosta neznacitelni drebolii w nego ne sa sywsem werni.
Nekolko coweka na nekolko mesta sa spretnali
negowi neoficialni dopylnenia na tema koe kak da
skyrpim w nowite realnosti.
Smiatam obace ce bez da sa opraweni sorsowete
Da mu se prawi nowa redakcia opiswasta
razni kyrpezi ne e razumno.

Ste mi se nekoi po mlad, po umen i entusiaziran da
se hwane stowa, pyk i s powece wreme.
Ce to az uz sym se entusiaziral ama ni edno ot
gornite 4 ne mi e na niwo ta napravo mi se plasi okoto
ot obema i sloznostta na rabotata.

>Dano da ne sum govorq gluposti! ;-)
Ne sys sigurnost e werno i seka pomost e dobre dosla.
A da ne zabraviame ce i ne sme samo nie dwamata
deto go cetem ta dano i na drugi e polezno ;-)

Pozdravi i blagodaria na wsicki
 Kristo

<HR>
<UL>
<LI>text/plain \\\\\\\\\ \\\\: ifconfig.txt
</UL>