  • Subject: Re: lug-bg: IPX i po tocno kak sa nawyrzani *.h na kernela
  • From: whitefang@xxxxxx (Angel Valkov)
  • Date: Sun, 13 May 2001 02:29:54 +0300

On Saturday 12 May 2001 15:57, you wrote:
> Zdraveite

> A zasto ne dawat sorsowete aide da ne e w CD'to
> ama pone na servera na RedHat ili Mandrake.
Davat gi . Potyrsi paker koito zavyrshva na ".src.rpm" prmerno na rpmfind
Ne e neobhodimo da si na RPM bazirana sistema za da mojesh da buidnesh takyv
paket, no ti triabva nai malkoto rpm za da instalirash source paketa. Ako ne
si na rpm bazirana sistema i niamash rpm mojesh da hvanesh niakoi poznat
koito e na takava. Sled koeto si izkopirash filevote ot
/usr/src/redhat/SOURCES i /usr/src/redhat/SPECS
koito sa 4ast ot paketa. ( vyv vtorata direktoria ima .spec file koito e za
binary-to ) . Vyv pyrvata direktoria triabva da imash drug .spec  file na
imato na paketa. Toi ti ukazva kak se buidva paketa ot src paketa.
Za da go buildnesh ne e neobhodimo da e s prm, no shte triabva da
izpylnish ry4no stypkite ot build procesa opisan 4rez .spec file-a.
1.Razarhivirash bazovia tarball.
2.Vyv spec-a ima opisani patch-ovete koito se prilagat ( Te syshto sa nali4ni
vyv direcoriata SOURCES ) i v kakva posledovatelnost. Obryshtai vnimanie na
versiite v kraia na imeto na bazovia paket zashtoto moje da ti se naloji da
preimenuvash na niakolko pyti direktoriata v koiato si razarhiviral bazovia
paket. ( Tova e vyzmojno ako tekushtia paket ne e bil patchnat s patch-ove za
predishni versii koito se otnasiat do nesvyrzani pomejnu si file-ove ) i nai
ve4e spazvai posledovatelnostta opisana v %prep sekciana na .spec file-a
Primerno ako paketa ti se kazva pakageX-2.4.3 i imash patchove syotvetvo
1. patch-blabla-2.1.3.patch
2. patch-blala-2.3.1.patch
3.patch-blabla-glibc2.2-2.4.3.patch

ti triabva slednoto
gzip -cd packageX-2.4.3.tar.gz |tar x
mv packageX-2.4.3 packageX-2.1.3
patch -i patch-blabla-2.1.3.patch -p0 --dry-run // Ako mine OK bez --dry-run
mv packageX-2.1.3 packageX-2.3.1
patch -i patch-blabla-2.3.1.patch -p0 --dry-run // Ako mine OK bez --dry-run
mv packageX-2.3.1 packageX-2.4.3
patch -i patch-blabla-glibc2.2-2.4.3.patch -p0 --dry-run

Sled koeto v %prep section-a na .spec file-a moje da
ima opisani i drugi stypki koito da se predpriemat predi build-a.
Primerno izpylnenie na niakakyv shell script ( normalno sa samo takiva )
i vaprosnia shell script syshto e  vklu4en v paketa. Ako ima takiva gi
izpylniavash v posledovatyelnostta v koiato sa opisani v spec-a.
nakrai cd packageX-2.4.3
i go buidvash po opisania v README , INSTALL ili tam kakto i kydeto e opisano
za normalnia src.
Ako si na RPM distro vij kakvo pravi "rpm --buid". tuk moje i da zapecnesh
mnogo zdravo zaradi dependancy-ta ot drugipaketi. Taka 4e az li4no
predpo4itam prednia variant koito osven vsi4ko drugo ti dava i po goliam
kontrol vyrhu neshta kato CFLAGS i -I direktivi ( Ako stava vapros za C kod ).

> De da bese samo trypkata ;-(.

Mda ne e samo trypkata obiknoveno polu4avash .386.rpm koito e s
mnogo deps ot drugi paketi. I v slu4ai 4e ne si instalirash cialata
distribucia a otdelni paketi ot razli4ni distribucii shte ima da se
4udish zashto imash tolkova mnogo file-ove "core" nacvykani kade li ne i
zashto programata xxx postoianno ti se crashva.
Ot druga strana ima i predimstva. Vmesto da rovish na gore nadolu po inet-a za
razni "tips" za tova kak go buildnesh i koi versii na koi biblioteki i
programi i s kakvi opcii da sa buidnati iziskva paketa xxx za da se compilira
i raboti. Kato ideia buidvaneto ot src.rpm e po-priemlivo. ot gledna to4ka
na syvmestimost sys nali4nite biblioteki.

> Te wsysnost sa si prawilno napisani samo deto ne sywpadat
> otnositelnite direktorii i reda w koito se pretyrswat.
> Makefile na kernela polzwa tocno toia nomer
> s -I i -I- i preregulira pytistata na gcc.
> Wizdam kakwo prawat no ne uspiawam da shwana ideiata.
> Misla ce opitite w koito se bluskah
> poslednite dwe sedmici sa pogresna strategia.

Da kakto Georgi Dancev pisa Ideiata da pipash #include 's hi4
ne e dobra.
Za men nai strannoto v slu4aia e 4e imash 3 file-a ipx.h
Principno neshtata s net i scsi sediat po slednia na4in
Iadroto predostavia "framework" s koito avtorite na
low-level driveri za mrejovi kontroler naprimer si spestiavat
usiliata da pishat kod koito se zanimava neshata prednazna4eni za "protocol
layer"-a. Toest ipx.h ot kernel include direktoriata ti e prednazna4en za
kernel networking drivers. No ne i za User Space programi koito iskat da
polzvat ipx. High level interface-a kym mrejovite funcions pyk se
polzva ot user space programi za da se ulesni pisaneto na takiva
programi. Za high level funciite triabva da imash definiram savsem razli4en
interface. Taka 4e bi sledvalo da imash dublirane ne na interfac-i a
samo na imenata im . V konkretnia sl ipx.h za low-level kernel drivers
ot source-a na iadroto i ipx.h za user space programi koito ne e
4ast ot iadroto a ot C bibliotekata.
Nakratko situaciata e slednata. Bi sledvalo pri "clean" systema da imash
to4no 2 file-a "ipx.h" v include direktoriite v koito se tyrsi po
podrazbirane.
Edinia pri men e v /usr/src/linux/include/net
drugia e 4ast ot libc-to i pri men e v /usr/include/netipx/
Nai veroiatno imash niakakyv "staled" ipx.h ostanal ot stara versia na libc
ili ot drug paket koito e v /usr/include/net.
Pri glibc2.2 iph.h e v /usr/include/netipx
Ako vaprosnite programi sa "user space" te triabva da vklu4at file ot libc-to
Mai v prednite versii toi beshe v "net" a ne v "netipx" . No ne sym siguren
Ako e taka i imash primerno #include <net/ipx.h> ili <netipx/ipx.h>
shte se vlu4i file-a /usr/include/net/ipx.h ako ne si zadal nikakvi
dopylnitelni includes sys -I
Normalno ako buildvash user space programa i tia e napisana kato triabva
i ima nujda ot header-a koito sa 4ast ot iadroto bi triabvalo da imash neshto
ot sorta na #include <linux/ipx.h>
Tova e pri uslovi 4e gcc se vika bez niakvi opcii -I
No v tozi sl. ako ipx.h ot /usr/src/linux/include/linux
kam koiato direktoria vsyshnost triabva da ti e symlink-a /usr/include/linux
( /usr/include/linux -> /usr/src/linux/include/linux )
i toi vklu4va drug header koito e ot kernal tree-to shte se provali ili
ako ima takyv file v /usr/include shte vklu4i greshen file.
Ako polzvash direktivata -I direktoriite koito zadavash s neia imat
"precedence over" default include direktoriata. Taka 4e ako imash
export HPATH=/usr/src/linux/include
gcc -I$HPATH neshto si
shte se vklu4at tezi header ot $HPATH vmesto tezi ot /usr/include

eto ti edi byrz primer za edin sravnitelno prost networking driver koito se
kompilira perfekto sys podhodiashto zadadeni  -I ot proizvolna direktoria
direktivi e absolutno ne-compiliruem bez tiah

export HPATH=/usr/src/linux/include
gcc -DMODULE -D__KERNEL__ -I$HPATH -Wall -Wstrict-prototypes -02
-fomit-frame-poiner -pipe -c plip.c

No ako se opitash sys default header path-a vypreki 4e header-ite koito tozi
modul vklu4va direktno se "vijdat" ot default include pytia vodi do slednia
na pryv pogled bylvo4
gcc -DMODULE -D__KERNEL__  -Wall -Wstrict-prototypes -02 -fomit-frame-poiner
-pipe -c plip.c

In file included from /usr/include/linux/fs.h:15,
                 from /usr/include/linux/capability.h:17,
                 from /usr/include/linux/binfmts.h:5,
                 from /usr/include/linux/sched.h:9,
                 from plip.c:93:
/usr/include/linux/net.h:112: parse error before `ssize_t'
/usr/include/linux/net.h:112: warning: no semicolon at end of struct or union
In file included from /usr/include/linux/dcache.h:7,
                 from /usr/include/linux/fs.h:19,
                 from /usr/include/linux/capability.h:17,
                 from /usr/include/linux/binfmts.h:5,
                 from /usr/include/linux/sched.h:9,
                 from plip.c:93:
/usr/include/linux/mount.h:32: parse error before `uid_t'
/usr/include/linux/mount.h:32: warning: no semicolon at end of struct or union
/usr/include/linux/mount.h: In function `mntget':
/usr/include/linux/mount.h:38: dereferencing pointer to incomplete type
/usr/include/linux/mount.h: In function `mntput':
/usr/include/linux/mount.h:45: dereferencing pointer to incomplete type

Ako poglednesh v /usr/src/linux/Makefile
shte vidish slednoto:

HPATH   	= $(TOPDIR)/include
i malko po natatyk
CPPFLAGS := -D__KERNEL__ -I$(HPATH)

CFLAGS := $(CPPFLAGS) -Wall -Wstrict-prototypes -O2 -fomit-frame-pointer
-fno-strict-aliasing
AFLAGS := -D__ASSEMBLY__ $(CPPFLAGS)

Ta ako iskash da buid-nesh kernel  module ne v dyrvoto na kerne-la i ne kato
4ast ot build-a na kernel-a nai malkoto triabva da si ustanavish parilnata -I
direktiva.

Ima oshte edna osobenost. Moje v niakoi file-ove da se include-vat .h file-ve
koito se polu4avat pri
make dep
pri normalen kernel build
Tova e za da se proveri dali configuraciata otgovaria na zavisimostita mejdu
otdeknite moduli.
V taozi sl. moje i daden modul koito iziskva drugi moduli da ne moje na pryv
pogled da se kompilira samostoiatelno kato po povyrhnosten pogled shte te
dovede do izvoda za problem s header-ite.

V tozi sl.
make config - kato vklu4ish modulite ot kioto zavisi vaprosnia
make dep
i kompilacia na vaprosnia modul.
Tova vaji syshto i za niakoi daemo-ni i user space programi
Te se opitvat da vklu4at file-love ot iadroto za da sa sigurni 4e "feature"
e nali4en.

A malkia file s mnogoto #ifdef-ove e to4no takyv koito se polu4ava pri
make config ; make dep
Toi e v include/config/ipx.h

net/ipx.h ot /usr/src/linux/include e interface-a za high-level-a mai v tvoia
sl. to4no tozi file ti trabva ( za daemon-a )
iph.h ot /usr/src/linux/include e za low-level ( da driveri za NIC-ovete )

Dano tova dylgo nesvyrzano obiasnenie ti pomogne ( mnogo se symniavam )

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG