Re: lug-bg: Zatrudnenia s bglinux

  • Subject: Re: lug-bg: Zatrudnenia s bglinux
  • From: al_shopov@xxxxxx (Alexander Shopov)
  • Date: Fri, 12 Oct 2001 19:17:22 +0300

Àíòîí Çèíîâèåâ wrote:

> [...]
> ãè ïðèåìàò, êîé çíàå êîëêî ùå ñå áàâÿò, çà äà èì ïóñíàò íîâà âåðñèÿ.
> Ïðåäè íÿêîëêî ìåñåöà èì èçïðàòèõ åäíè êëàâèàòóðíè patch-îâå è ïîíå
> äîñêîðî îùå íå èì áÿõà îáúðíàëè âíèìàíèå.  Îñâåí òîâà òå èìàò ïðàâèëîòî
> äà íå ïðèåìàò íåùà, ðàçïðîñòðàíÿâàíè ïîä GPL, à ïîâå÷åòî ìàùàáèðóåìè
> êèðèëñêè øðèôòîâå ñà GPL.  Å, ëàòèíñêèòå øðèôòîâå íà XFree ñà ñ non-free
> ëèöåíçèÿ, íî ÿñíî å çàùî çà òÿõ ñà ñè çàòâîðèëè î÷èòå.  Êîãàòî ïðåäè
> âðåìå Äåáèàí èçõâúðëè KDE, òîâà íàïðàâè ãîëÿìî âïå÷àòëåíèå, íî êîãàòî
> ñåãà èçõâúðëÿ íÿêîëêî øðèôòà îò XFree, íèêîé íå îáðúùà âíèìàíèå.

Oh tia za XFree86 e dalboka i shiroka. Shte pochna da marmoria i na
tiahnata glava, ama shte triabva da obedinim usilia. Malko elitarnichko
e tam, chuvstvam se podtisnat ;-). Obache shte se razmarmorim. Mai
naposledak i az se izkazvah nepodgotven ;-) Ne e tolkova strashno ako ne
vkliuchat shriftovete - vazhnoto e distribuciite da pochnat da go
praviat. Ako spechelim Mandrake ili RH (ili koiato i da e druga),
ostanalite vednaga shte go otkopirat.

> Íàäÿâàì ñå ñêîðî äà èìàìå áúëãàðñêà ïîääðúæêà íà êîíçîëàòà è áåç
> bglinux, íàñêîðî console-tools èìà íîâ ïîääúðæàù (ðóñíàê), ñ êîãîòî âå÷å
> ñå ñâúðçàõ.

Mnogo dobre - mozhesh li da mi pratish kontakt?

> Îñòàâà äà ñå ñëîæè îïðàâåí áúëãàðñêè ëîêàë è äà ñå äîáàâè bulgarian â
> /etc/locale.alias, íî âñå îòëàãàì äà ïèøà, çàùîòî ìè ñå èñêà åâåíòóàëíî
> äà îáíîâÿ ñðúáñêèÿ êèðèëñêè ëîêàë è ìîæå áè äà íàïðàâÿ ìîíãîëñêè (èìàìå
> ñè åäèí ñòóäåíò ìîíãîëåö âúâ ÔÌÈ è èñêàì äà ãî èçïîëçâàì, äîêàòî å
> âðåìå).

Ako mozhe - molia te v novata versia na lokala imenata na mesecite i
dnite ot sedmicata da sa s malki bukvi, vse pak ne sme anglichani. (pone
pri men vsichki programi pishat imenata im s golemi bukvi i si mislia
che e ot lokala)

> Çà XFree ïèñàõ, íî çà AbiWord è Ghostscript èìà äîñòà ïî-äîáðè íàäåæäè.
> Íà ìåíå ëè÷íî íå ìè ñå çàíèìàâà ñ òàêèâà "ïîëèòè÷åñêè ðàçãîâîðè", íî
> òîâà êîåòî çíàì å, ÷å çà AbiWord èìà êîìïëåêò êèðèëñêè øðèôòîâå (â
> Äåáèàí îáà÷å íå ãî âèæäàì, òà íåçíàì).

Hm, neka se probvam za AbiWord. Imam niakakvi nadezhdi ;-) Problemat e
che otnovo zabravih, koi napravi kirilskite varianti na URW shriftovete
- seshtam se che nika mu e frob. Dali ne se kazva Vadim Pleski ili
neshto mnogo se barkam. Zagubih si mailovete, mozhe li da mi pratish
kontakt. Shte razuznaia rabotata.

> À â Ghostscript èñêàò äà
> âêëþ÷âàò ñàìî øðèôòîâå, çà êîèòî Adobe å ñëîæèë îôèöèàëåí íîìåð.  Çà
> êèðèëñêèòå íèêîé íå ñå å ïîãðèæèë äà âçåìå îò Adobe îôèöèàëåí íîìåð.

Tuka rabotata stava MNOOOOGO debela. Shte vidia kakvo mozhe da se
napravi. Ako imash linkove kam diskusii i t.n. prashtai. Shte podpitam
tuk-tam.

> Äîñåãà íå ñúì ñðåùàë íèòî åäèí òàêúâ, êîéòî ñå ñïðàâÿ ùî ãîäå
> èíòåëèãåíòíî ñ èçáîðà íà ïðåâêëþ÷âàòåë ÊÈÐ/ËÀÒ.

Tuk za zhalost si ama napalno prav. Edinstvenia nachin e da dosazhdame
na developerite da napraviat neshto. Ama neshtata sa vzimosvarzani -
triabva da se vkliuchat klaviaturite v XFree86.

> Ñ âúçäèøêà íà îáëåê÷åíèå ùå òå ïîñëóøàì.

osanna

> Êàêúâ å òîé?

V Gnome ima edno poniatie - sesii. Mozhe da upravliavash kakvo i kade
shte se starira, kak i t.n. Programite mogat da imat razlichni setingi v
razlichnite sesii. To se upravliava sas session-properties-capplet.
Inache sazdava tekstovi failove ~/.gnome/session* Ne znam v koi tochno
triabva da se pipne.

Za KDE 1 ima papka StartUp. Za KDE 2 ~/.kde/Autostart
Ako mozhe niakoi koito razbira poveche ot KDE i/ili Gnome da se obadi i
korigira ako e neobhodimo.

al_shopov