Re: lug-bg: Sendmail+advanced + Again!

  • Subject: Re: lug-bg: Sendmail+advanced + Again!
  • From: vasil@xxxxxxxxxxx (Vasil Kolev)
  • Date: Thu, 8 Nov 2001 11:49:23 +0200 (EET)

Purvo, izvinqvam se ako sum zasegnal nqkoj ....

On Wed, 7 Nov 2001, Vesselin Kolev wrote:

> [...]
> dobrich.net     mail exchanger = 21 mx2.telecoms.bg.
> dobrich.net     mail exchanger = 22 mx3.telecoms.bg.
> dobrich.net     mail exchanger = 10 eos.dobrich.net.
>
> Vtoro mai niakoi hora ne sa stanali ot masata sled dobria zapoi s
> bira... ili ne sa cheli ili ne sa iskali da prochetat tochno kakvo e
> napisano i kakav e vlozhenia smisal vav vsichko tova. Shto se
> kasae do preosmisliane na mrezhovata politica za translirane i
> marshrutizacia na maila, az ne sam tolkova navatre v neshtata,
> che da ia preosmisliam sam bez da sam nauchil vsichko po

Imah vpredvid, che ideqta im s bastion-a i neshtata kakto sa napraveni,
pone spored mene imat po-dobur nachin , vupreki che tova veche opira do
doverie i do horata, koito nastrojvat vutreshnite mrezhi i tehnite maiil
relays... Kolkoto za po-gorniq setup, ideqta e takava - 10 mi e glavniq
mail exchanger, na kojto sa mi i mailbox-ovete, a ostanalite sa v sluchaj
che padne nqkoq liniq - q moqta do dostavchika, q nqkoq ot negovite, te i
3te sa prez 3 razlichni linii za poluchavaneto na poshta.

> [...]
> izpitvat tozi koshmar v takava stepen, zashtoto povecheto im clienti ili
> imat server za mail, koito raboti na direct connection, ili pyk dialup
> clientite izpolzvat webmail (hotmail, yahoo i t.n.). A i academichnite
> sistemi vinagi sa bili cel na hora, zhaleshti da se uchat varhu mrezhovata
> struktura... zatova se nalaga tam da se pravi bastion i maila da se relayva.
> Vseki s leka raka kazva che edna ideia e divno bezmislena, no pravi tova
> edisntveno ot svoia pozicia, bez da se zamislia, kakvi sa tochno faktite i
> usloviata doveli do edno ili drugo reshenie...

Za tova sum naistina suglasen ... podnasqm izvineniq, s tochno tezi
momenti ne bqh zapoznat :)
(p.s. vse pak mozhesh li ( t.e. imash li pravo i vuzmozhnost ) da
suobshtish v cifri kolko e toq mail traffic, prosto mi e interesno :) )

> [...]
> polzva sled tova za preprashtane na maila po zvena vytreshno marshrutizirane,
> UUCP ili drug nachin za prehvyrliane na e-maila.
> Mail-hostovete v GOV domaina ot pyrvo nivo obiknoiveno imat i drug skrit
> mehanizam za uskoriavane na poshtata, a imenno stealth DNS serveri, koito
> se izpolzvat samo i edinstveno ot serverite za internet uslugi. Te ne sa dos-
> tapni za clienti i chesto paziat svezhi zonalni failove za byrz dostap. Obs-
> sluzhvat DNS zaiavkite na mail-serverite mnogo byrzo i poshtata ne se
> zastoiava v opashkata... Tova pesti vreme i resursi!

mmmm ... interesno mi e kolko tochno trafik trqbva da pravqt
mailserverite, che da se useti trafika v/u dns servera... Ne otrivcham ,
che i tova e variant, no mi se vizhda malko presileno...

> No mozhe bi nai-umnoto izpolzvane na poveche ot 1 MX recorda za
> zonata e marsrutizaciata na maila po razlichni pytishta (dostavchici).
>
> Ta taka, mislia da spra dotuk i da otida da pia po edna bira... tymna!

Dobra ideq :)
(shte vzema da te cherpq edna takava :) )