RE: Re[2]: lug-bg: DNS spoof - nachin da opwaim nestata( was: ICQ problemi - malko offtopic pozhelania kymraznimajki)

  • Subject: RE: Re[2]: lug-bg: DNS spoof - nachin da opwaim nestata( was: ICQ problemi - malko offtopic pozhelania kymraznimajki)
  • From: vasil@xxxxxxxxxxx (Vasil Kolev)
  • Date: Thu, 8 Nov 2001 17:53:29 +0200 (EET)

Na tozi vupros shte otgovorq az....
Vsqko ISP predlaga na clientite si nqkakuv service. Tozi service ponqkoga
minava prez transproxy, ponqkoga ima spam filtri, i kak se realizirat te,
e problem na admina. Boyan sus sushtata lekota mozhe da vidi kak tochno
idvat banners ( naprimer po http) i da slozhi nqkoj ot routerite mu da
prehvurlq port 80 kum mashina, koqto dava connrefused. Tova , che za nego
e po-elegantno s DNS si e negova rabota, i tova e _SREDSTVO_.

Osven tova, az lichno smqtam, che admin , kojto se chustva neudobno ot
tova koeto pravi v sobstvenata si mrezha, ili ne si razbira ot rabotata,
ili mu nalagat idiotizmi otgore. Az lichno nikoga ne sum se pritesnqval da
pusna transproxy, pri uslovie che sum siguren, che shte mi spesti 20% ot
trafika navunka ( imam i analizi na logovete, koito go dokazvat :) ).

Taka che, tova si e politika na ISP-to. Ako na nqkoj ne mu haresva, mozhe
da se oplache na ISP-to i da mu se  reshi po nqkakuv nachin problema.

A inache za redirectvaneto na online store - ami spored mene puk kojto ne
e nadrastnal detskite zhelaniq za podobni izpulneniq, opredeleno ne bi
trqbvalo da e admin kudeto i da bilo, i az lichno smqtam , che v ISP-tata,
ot koito zavisi po-golqma chast ot vruzkata na bulgaria, takiva hora nqma
:) Dazhe mezhdu drugoto na mene ne mi beshe hrumvala podobna ideq
izobshto, kato stana vupros za DNS spoof, shtoto pone spored mene tova 1)
e smeshno 2) iziskva tvurde mnogo usiliq :))) i 3) nqma smisul ot nego
specialno s DNS spoof da se pravi, ima maj i po-dobri nachini, za koito ne
vizhdam smisul da pisha :)