Re: lug-bg: OFF: Debian

  • Subject: Re: lug-bg: OFF: Debian
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Fri, 4 Oct 2002 11:14:32 +0300

On 04 10 2002 10:35, BIVOL ONLINE wrote:
> Zdraveite,
> Iskam da blagodaria s ogromno zkasnenie na Damian(Creditreform Bulgaria
> Ltd) , koito pomogna da se instalira web server-a na Stopanski Faultet na
> Sofiiskia Fakultet. V momnet sistema e na Debian GNU linux i mi nparavi
> zhivota naistina lesen na tema administracia.
> Za debian userite: debian moje naistina da prevarne administraciata v
> udovolstvie, izvinivam se za niakoi moi mnenei po vaprosa :)

iz4akaj malko, da se pozapoznaesh malko po-navytre s Debian, stoto tova ne e
samo porednata distribuciq nabluskana s bezbroj mnogo paketi. Po moi
nabludeniq malko potrebiteli (a sred tqh i dosta advanved admins) ne sa
zapoznati 4e podobna sistema systestvyva, teoreti4eski nalagasta ubiistvena
konsistentnost (drug e vyprosa dali vsi4ki debian maintainers uspqvat vinagi
navreme da se syobrazqcvat s debian policies, no rano ili kysno stava za
vsi4ki paketi, ponqkoga deb maintainer=upstream developer), i dolkokoto mi e
izvestno bez analog pri koito i da sa commecial ili free OS'es. Da zapoznat
sym (mislq si gore dolu dobre) i s Ports i Packages predimno na FreeBSD, no
flames no design-a izdyhva pri malko po slozhna zaqvka ot user-a, napr. mixed
installs/upgrades, za downgrades ne spomenavam .... Ako nqkoj znae analog na
dpkg/<frontends>/debhelper/debconf , kato
funcionalnost/izpylnqvani_izpylnqvani_zada4i pri kakvito i da sa OS'es da
kazva, vypreki 4e i po coding gornite sa maniq (napr. debconf=hardcore perl
hacking, za strah) .

P.S. no flames, seriozno, prosto ako nqkoj znae analozi postigasti podobna
funcionalnost da kazhe, 4e na men mi obqgvat ...

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]