Re: lug-bg: Debian questions

  • Subject: Re: lug-bg: Debian questions
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Fri, 27 Dec 2002 06:53:57 +0200

On 26 12 2002 13:20, RedHead Linux User wrote:
>   Privet!
>  Ot skoro sam na debian woody r0. Vypreki docs, koito
> 4etoh ot www.debian.org/doc/ vse oshte ne mi e qsno
> kak nai-efikasno se update-vat pkgs.
> Primer: Woody idva s mozilla 1.0. Iskam da probvam
> mozilla 1.2.1
> Vypros 1: Kak nai-efikasno moje da se update-ne
> mozilla-ta?
> (vseki pyt li trqbva da "apt-get remove mozilla" i
> sled tova "apt-get install mozilla" ?!)
>
> Vypros 2: Woody e s KDE 2.2.2. Kak da upgrade-na na
> 3.0.5 ili pone 3.0? Prepory4itelno li e da upgrade i
> XFree86(myVersion - 4.1.0.1)?

Zna4i otgovorite na tezi vyprosi gi ima v Official Debian docs (vqrno 4e te sa
dosta i 4ovek mozhe da se izgubi v tqh)... no nesto ne si razbral maj ;-).
<avtoreklama>
Po4vash da 4etesh ot tuk:
http://elemag.virtualave.net/files/debian/usefulness.html
(tova e sybrano za da se spestqt podobni terzaniq, i da NE se davat otgovori
again and again, oba4e trebe da 4ete i da se milsi dokato se 4ete;-); Osven
tova, systoto go postvam i za treti pyt v blizkite dni, za tova se 4udih dali
vyobste da otgovarqm sled kato tova beshe napraveno ;-). Otgovora ti e v t.
4.1 i primer 1, vizh primernite sources.list i apt.conf files, razgledaj gi !
Oba4e po-dobre 4eti vsi4ko za da nqmash propuski i dupki ;-). Za tova kakvo
oste trqbva da se upgrade-ne ili downgrade-ne ne se pritesnqvaj, ste bydesh
obu4en zasto i kak se pravi (tova e debian trademark;-). Am Marian Popov
systo mozhe da 4ete;-) stoto ne sa samo update & upgrade, mozhe da se
upgrade-ne i partially s install edikvosi, kato se ukazhe po default ili
izri4no ot kyde i koe i kak...
</avtoreklama>

> Vypros 3: Tova mi e dosta interesno/stranno! Vryzvam
> se kym Internet s pppsetup(prosto-lesno: ppp -c) pod
> root. Vsi4ko e ok. Log-vam se s obiknoven user i
> browser-i i irc client-i ne davat nikakvi priznaci
> mashinata da e connct-nata kam inet! Izska4a samo
> "Unknown host" i ot sorta... Nqkakvi idei?

mozhesh li da ping-vash ip-ta? type:
ifconfig i vizh P-t-P IP
ping -c3 P-t-P IP-to na ISP-to
ili type nesto ot sort-a na:
ping -c3 `ifconfig |grep P-t-P | awk '{print $3}'| cut -c7-`

Veroqtno imash connection, no tvoite applications, ne mogat da resolvat, stoto
neznaqt kak (man nsswitch.conf i man resolv.conf)
Pogledni v /etc/resolv.conf dali imash:
nameserver <IP-of-your-ISP's-Name-Server>

P.S. hope that helps !

--
Greets,
fr33zb1