Re: lug-bg: RE:ppp serveren rejim

  • Subject: Re: lug-bg: RE:ppp serveren rejim
  • From: nick@xxxxxxxxxx (Nikolay Bashev)
  • Date: Mon, 30 Dec 2002 20:32:07 -0500 (EST)

Spored moia opit vtoria primer e mnogo po obrazovan. ako si mnogo zle s
tema kompilirane moze da si gi vzemesh gotovi. edinstvenoto koeto triabva
da vnimavash pri kompilirane e da si nastroish portovete na radius-a da sa
tezi koito portslave shte tarsi. moze da si vzemesh da rechem cistron
makar che toi malko ostariava. v portslave imash edin file da nastroivash
i tova e kade da sa ti logovete kak da ti vdiga na autoppp ili na
terminal. malko standartni nastroiki na modemi i da si izbroish portovete
s modemite. radius-a niama kakvo da go nastroivash ako ne iskash neshto po
specialno da rechem proverka na vreme i t.n. inache vsichko drugo ili shte
bade nastroeno ili shte bade podrobno obiasneno v samia config file. v
radiusa si zadavash ip-to na clienta(portslave mashinata) plus parola i
sashtite neshta slagash v nastroikite na portslave. Imash da dobavish edin
init za vseki port koito si sazdal v konfiguraciata na portslave v
/etc/inittab. posle pishesh "init q". i pochvash da gledash. ako si setnal
kato horata portslave da logva pri kombinacia vsichko ot local6 da vliza v
messages shte go vidish v /var/log/messages. kakto i da e ako ne si go
opravil tova vlez i si go dobavi v syslog.conf ili kakto se kazvashe tam.
znachi za portslave triabva da vidish kak se inicializira modema i ako e
OK moze da probvash da naberesh. Predi da naberesh, though, vzemi ta si
testvai radiusa dali raboti ima programa koito idva s nego za test pishesh
si ime parola server-a parola za server-a i na koi term ( pishi kvoto
iskash tam) i shte vidish dali shte mine ok ili ne tova se vizda v
logovete na radius. preporachvam ti i da si prochetesh malko help. Makar i
da zvuchi dosta slozno, ti obeshtavam che tova koeto shte vidish kato
rezultat s portslave i radius shte ti haresa mnogo poveche. Imash palen
kontrol nad vsichko koeto stava.  ako si napishesh imeto s #username pri
dialup s terminal a ne autoppp shte te pusne vinagi na shell koeto moze da
ti dade da si opravish neshto. na vremeto kato pochnah da se zanimvam s
tia neshta. mi se sluchvashe da dropne vrazkata i po niakava prichina dev
stoi i zaema ip. pri koeto kato se lognesh pak niamash internet. klientite
iskaha da me biat za tova. no sled kato preminah na [prtslave vsichki tezi
problemi izcheznaha. i ako iskash da nauchish neshto po interesno ot tova
da shtrakash vinagi se hvashtai s po sloznoto i cheti help. rpm s
portslave i radius ima v kompilaciata na redhat. ako ne prosto varvi na
http://rpmfind.net/linux/RPM/. Ako vse oshte imash problemi mi pishi shte
ti pratia konfigurirani portslave i radius za da pridobisesh poveche
predstava kakvo stava.

-------
do vsichki drugi
ne znam zashto horata si misliat che e trudno da prochetesh 20 reda help.
gledam na skoro smeshni vaprosi se raznasiat tuka iz listata. niama da se
uchudia ako vidia i vapros " instalirah si linux. kak da se logna v
komputara si?" mislia che e vreme da se po napravi neshto. ili da se
napravi zatvorena lista i vseki koito iska da se zakachi da popalva
opredelen broi vaprosi i togava da bade priet ili da se napravi nova
lista. tuka ima mnogo umni hora ot koito i az s moiata 7 godishna praktika
v linux nauchavam neshto. no mi e trudno vseki den da tria po 10 e-maila s
tapi vaprosi pri vse che triabva da gi procheta. trafika ne mi puka
zashtoto sam na neogranichen. no mi otnema vreme da tria kato lud. ako ima
niakoi koito da go napravi tova sys zatvorenata lista da drasne edin
e-mail. az sam aboniran i za dosta drugi listi ( slava na gospod ne sa ot
bg) i tam nivoto kato cheli se darzi dosta po visoko. Ako niakoi iska
naistina da napravi neshto moze da se zaeme s tova. drugoto mi predlozenie
e prosto da ne se otgovaria na tapi vaprosi. znam che vseki iska da
pomogne( da se pokaze kolko mnogo znae) no taka shte sprem malko izlishen
trafik. i ako niakoi vidi che drug e otgovoril sravnitelno dobre neka da
ne se opitva da prerazkazva osven ako ne e ot ziznena neobhodimost ili
totally greshno. moite bezsani noshti v chetene na helpove ne sa bez pari
i predpolagam na vseki ot vas. taka che zamislete se malko nad moite dumi
i sami si reshete ( vseki za sebe si). ima smisal da se otgovaria samo ako
otgovora ne e napisan v niakoi help. sashto niama smisal da se otgovaria s
ami napravi si tova/onova bez tochno da se poiasniava kakvo tochno da se
napravi stapka po stapka. a i da vzemem da go namerim toia moderator kade
se e skril i da bochne da blockva e-maili ili pone da im se kara niakak
si.

aide tova e ot men
da vi e chesita novata godina

--