Re: lug-bg: LaTeX - asyMMetric tables

  • Subject: Re: lug-bg: LaTeX - asyMMetric tables
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Thu, 6 Feb 2003 12:08:58 +0200

On 06 02 2003 12:13, Minko Markov wrote:

> Ayde stiga be! Prav si, vidyah si emaila ot vchera.
> Gleday sega, nyakakva greshka e stanala. V tex source-a
> mi tozi red e
>
> \newlength{\MYLENGTH} \settowidth{\MYLENGTH}{TWO000000}

aaa kyde bil klu4a ... i az uzh 4etoh za \settowidth 4e priema 2 parametyra i
da ne se setq ...  ;-)

latex test.tex
(see the transcript file for additional information)
Output written on test.dvi (2 pages, 1208 bytes).
Transcript written on test.log.

pdflatex test.tex ; pdflatex test.tex
Output written on test.pdf (2 pages, 16788 bytes).
Transcript written on test.log.

Demek kompilira DVI i PDF bez da kazhe gyk, sled koeto kdvi i acroread
pokazvat to4no tova koeto iskam v potvyrzhdenie na tvoite zaklinaniq. 10x for
d typo... ve4e vsqkakvi krivi tablici opisvam s LaTeX i trepem s tetex
programs ;-)

> Ne moga da razbera kak e izcheznalo tova  "TWO000000}"
> Komandata \settowidth vzema dva parametqra, ne edin. Ako si
> go ostavil na   "\settowidth{\MYLENGTH}" , yasno zashto
> poluchavash error message.
> Izvinyavay za gafa. Opitay pak po tozi nachin, \settowidth
> s 2 parametqra.

mail lista ponqkoga rezhe nqkoj symbols, no tova ne e problem ... trqbvashe da
zacepq 4e e del-nat vtoriq parametyr sled kato vidqh sami4koto { ... ;-)

> A sega de, kak beshe posledovatelnostta? Az gi slagam (.sty files)
> v direktoriya /usr/local/texmf.local , no tazi direktoriya e
> ukazana v edin conf file na tetex. Demek, imeto ne e specialno.
> Sled vsyako dobavyane na nov .sty se puska edno "ls -LAR > ls-R"
> v /usr/local/texmf.local , i posle fayla ls-R e svoevo roda baza
> danni za latex za tova kakvo mozhe da nameri v poddirektoriite.

Zna4i az s programite ot paketa tetex ve4e razbrah 4e nqmam problemi da
kompiliram ka4estveno, te sa zavyrsheni i koravi i naprimer si znaqt 4e
system wide .sty files pri men sa v
/usr/share/texmf/tex/latex/<name>/files.sty i si gi load-vat i dokladvat za
tova. Moga da dobavq i local sty files ... Kraj priklu4ihme s tetex programs
... te sa zhelezni priznavam ;-)

Problema e s vynzhni utils kato latex2html. Poglednah po-dylbo4ko i razbrah 4e
toj load-va syotvetnata implemantaciq na <package>.sty ot
/usr/share/latex2html/style/<package>.perl ... Za syzhalenie nqmavse oste
multirow.perl ... Ili az trqbva da si go implementiram (ve4e zabravih;-) ili
da iz4akam syotvetnite developers. Mda i tuk pone razbrah do kyde moga da se
prostiram s LaTeX zhelaniq...

> tex e lowest level za input. Na gol tex ne sqm pisal nikoga. Latex
> e suma makrosi nad tex. Outputqt .dvi e originalnata ideya

macroses na Leslie Lamport & others ... tova znam ... ;-)

> [...]
> rasteren font za opredelena razd. sposobnost, a metafont
> e programata, koyato priema kqm 60 parametqra opisvashti
> go i generira bitmapovete.
> Bitmapovete za simvolite za dadena
> rezolyuciya se keshirat nyakqde vqv /var/lib (may...) Ako
> gi nyamash, shte chakash suma vreme, dokato Metafont gi
> napravi. Sledvashtoto puskane na xdvi shte e po-bqrzo.
>
> Tova go razpravyam za da pokazha razlikata m-u .dvi i
> da rechem .pdf.  dvi ne e po-losh format, dvi e po-abstrakten
> i po-kompakten, no pqk se iska mnogo poveche vreme, za da
> izleze ot nego vizualizaciya za dadena rezolyuciya, za

E tezi podrobnosti ne gi znaeh to4no. Seriozno zamislena poligrafska sistema,
samo trqbva da se nau4i 4ovek pravino da se vyzpolzva ot neq... A to si e
pure programming...blah.

> E, pdf e po-fancy, mozhe da ima hyperlinks,
> javascript i ne znam si kakvo.

da za PDF znam. Polzvam edni .tex files na VV kato template, s tqh sym
compiliral kamara fancy PDF'es s hyperlinks s linkcolor, etc.

> Da, pdflatex preskacha fazata .dvi.  Taka mozhesh
> da slagash hyperlinks. Ako se mine prez dvi,
> te shte se zagubyat.

mda, devece independent file ne se interesuva da store-va takava info. qsno.

> Ne sqm polzval pslatex, dori ne go znaeh.
> Hm, tova bilo wrapper za latex:

mda, pisali orata, pisali ;-)

> [...]
> na simvolite da se napravi Type 1. No
> mozhe i da ne mozhe, ili e mnogo trudno.
> Taka che .ps e s bitmap fonts i ne e
> resolution independent. Malko osakaten .ps
> Ako se opitash ot takqv .ps da napravish
> .pdf s ps2pdf, rezultatqt e uzhasno grozen
> pdf s razmazani, edva shetyashti se bukvi.
> Tova e poradi Type 3 shriftovete, pri
> konversiyata ps -> pdf tryabvalo da sa
> Type 1. Ako pomnish, predi vreme razmenihme
> nyakolko emaila tuk za coding theory i
> az citirah URL's na edin pdf s mnogo
> razmazani bukvi. Tova e tipichen primer
> za ps2pdf, ako ps-a e praven po konvencionalniya

mislq 4e nqkoj me beshe pital zasto kato s Mozilla print-ne v .ps i sled tova
ps2pdf vsi4ko se gubi ... znaeh za tova, ama eto i obqsnenieto.

> pdflatex nyama tozi problem i pravi
> bukvi s yasni ochertaniya.

mda polzvam mastabiruemi fonts (scalable-cyrfonts-tex).

P.S. vyobste mi se izqsnqva dosta kartinata s compilatorite na LaTeX code ot
paketa tetex (latex, pdftex...) i vynzhnite takiva kato latex2html i
others. Strashno info share-nahme. 10x.

--
Greets,
fr33zb1