lug-bg: Re:

  • Subject: lug-bg: Re:
  • From: mr700@xxxxxxxxxxx (Doncho N. Gunchev)
  • Date: Thu, 27 Feb 2003 11:52:44 +0200

Towa shte ti kopira bez problem neshtata ot neaktiven na neaktiven disk pri
polojenie che imat ednakwi danni, da, ednakwi - w MBR ima informatziq kakwa e
geometriqta na diska (Head/Cyl/Sect) i... ne che ako imash 1-2 pisti poweche
na noviq disk nqma da raboti - shte, prosto nqma da gi polzwash no...
po-dobre da sa ednakwi. Drugada ideq e da kopirash partitions - 1-wo si
prawish razdelenieto na partitions na noviq disk i ako Linux-a ti chete/pishe
failowata sistema bez problemi prosto prawish slednoto

---
cd /mnt
mkdir src
mkdir dst
mount /dev/hdb5 /mnt/src		# spored zawisi....
mount /dev/hdb1 /mnt/src/boot	# nastroiwash si go taka
mount /dev/hdb5 /mnt/src		# che dyrwoto da se zakachi tam
mount /dev/hdb1 /mnt/src/boot
# sled koeto
cd /mnt
(cd src; tar cf - .) | (cd dst; tar xvf -)
umount src
umount dst
sync
---
i gledash kak se kopirat failowete i nai-nakraq se nalaga da se preborish s
instalatziqta na boot manager-a. Nai-lesniq za mene nachin e da se naprawi
boot disketa za sistemata i da se boot-ne ot neq sled koeto da se polzwa
instalator-a na boot loader-a. Za Win9x: fdisk /mbr.
    Ako Linux-a ne ti poddyrja FS-a R/W (ex: WinXP ntfs x.y) togawa mojesh da
naprawish ednakwi po razmer dqlowe i da kopirash s dd-to dql po dql:
dd if=/dev/hdb1 of/dev/hdc1
i posle ot drugiq OS da si formatirash ostawashtoto mqsto kato kakwoto ti
trqbwa ili da resize ako mojesh... Za XP/2k mislq fdisk-a moje syshtiq nomer
s parametyra /mbr.
    Mojesh da probwash (za NTFS) eksperimentalnata poddryjka za zapis ili da
igraesh na sigurno samo s chetene i da kopirash na FAT32, sled koeto da si go
konvertirash pod syotwetnata OS...
    Ako imash finansovata wyzmojnost mojesh da pomislish za Partition Magig
8.0 izleze skoro mislq...
    Lesen i universalen boot manager e sbm - Smart Boot Manager, za WinXP ne
znam boot-wa li ili ne, no za ostanalite OS-es deto sym probwal - wyrwi.
    Ima 1 proekt w sourceforge paud - Parted And Utilities - skoro pusnaha
nova versiq s mnogo udobna za rabota programka - parted - kato partition
magic no s komanden red (procheti kakwo moje i kakwo ne wnimatelno) koeto
kato tzqlo e Linux + Busybox + Parted + MC... prawih si az i versiq s
wyzmojnosti za mreja ama wreme nqma...
    Stiga tolkoz che mai se pouwlqkoh :) ako ti hrumne da kajesh kakwa OS ili
neshto konkretno mojesh da mi pishesh i lichno.

On Thursday 27 February 2003 10:52, Tosho Yankov wrote:
> Zdravei grupa
> iskam da popitam nesto predi da trygan da si pravq eksperimenti.
> Znachi kakva e situaciqta. Ima edna mashina s OS razlichna ot *nix
e che kaji kakwa e de, ne se sramuwai! Az sym polzwal i DOS, i Windows i ne
samo tqh i ne samo az i ne samo polzwal... ;]
> moga li da q zakacha na edin Linux da naprava slednoto
> dd if=/dev/hdb of=/dev/hdc bs=65535
> i sled tova noviq disk da sym siguren che ste bootne tazi OS i tq ste
SHTE, ako sa ednakwi diskowete!!!
> raboi normalno kakto e bila do sega na stariq disk.
> I oste nesto, zadyljitelno li e diskovete da sa s ednakva fizika?

PS: abe hora slagaite <Subject>
--
  Regards,
    Doncho N. Gunchev