Re: lug-bg: utf,ansi,unicode etc...

  • Subject: Re: lug-bg: utf,ansi,unicode etc...
  • From: raptor <raptor@xxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 10 Aug 2003 21:59:34 +0300
  • Cc: danchev@xxxxxxxxx

thanx alot..
(pyrwo pak da poqsnq ne sa mi mnogo qsni tiq encodingi, etc..., taka che ako kava nqkoq glupost ne me flamwaite)

Sega weche otkrih problema no ne i reshenieto...
Taka w konkretniq sluchai ne sam ukazal tochno che encoding-a e windows-1251, kakto i da e mai po default browserite
predpolagat che towa se polzwa ako ne e ukazano s <meta> tag...
Problema e w redaktorite, toest powecheto polzwat edin encoding ... poneve dosega gedit-a mi preobrazuwashe textsta w momenta w koito resha
da go zapisha (izglevda w utf8), az prodylvawah da si rabotq sys "screem" koito go zapazwashe kato ansi(win-1251)..
No wzeh i upgreidnah screem-a i poneve e gnome-app i toi wze che go zapisa w utf8 i sega ne moga da si wyzstanowq faila pak w ansi/win-1251..:"(
Nikade w gedit i screem nqma nachin da izbera encodinga, wyw scite moga da go izbera obache utf8 pokazwa pak maimunqci... toest nikakwa faida ot nego...
Po kakwo razbrah che e utf8, ami smenih encoding-a w galeon/mozilla ruchno ot View\Encoding...
Ako slova :
nqma efekt w Galeon no ima efekt w Mozilla...

Ta problema ostawa za da raboti nawsqkade nai dobre e da si e stariq windows-1251, obache weche nqmam text redaktor s koito da moga da
go zapisha s takaw encoding...
Ako pak trqbwa da konvertiram wseki pat ruchno stawa mnogo problemno ako trqbwa da smenqm nesto .. poweche wreme ste mi otneme
da konvertiram ot kolkoto da pisha :"(

(i az widqh iconv ste go izprobwam... obacha ostawa pak edin problem za da convertiram nesto trqbwa da znam s kakaw encoding e zapisano,
nali se seshtash che nqmam ideq kak da razbera, prosto predpolagah che e utf8.. kakwo prawish ako poluchsish nqkakaw text ot nqkoi!!)

?! KAK SE OPRAWQTE WIE S TOQ PROBLEM ?!

Kavete mi textow redaktor koito da pishe samo w windows-1251 i koito ste prodylvi da si go poddyrva i za w bydeshte, da ne e VI ili Emacs..(no flame war pls)

tia