lug-bg: Re: CRLs rant (was: ppp over ssh/ssl VPN ??? ili druga alternawit)

  • Subject: lug-bg: Re: CRLs rant (was: ppp over ssh/ssl VPN ??? ili druga alternawit)
  • From: Georgi Chorbadzhiyski <gf@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 11 Aug 2003 14:21:11 +0300

Борис Йорданов wrote:

> Е, ама съвсем така, изхождайки от самото име "Virtual Private Network" не е задължително дори да има криптиране някъде в цялата история, нито пък оторизация базирана на сертификати. Та в такъв смисъл всяко (хайде "почти всяко" да е) IP тунелиране е VPN :))
> А че термина е еволюирал най-накрая до нещо може би е добре :) Иначе смисъла му се определяше строго индивидуално, според както го разбира конкретния индивид :)

> [...]

Някой ще ме обвинят, че пак плюя по микрософт ама не мога да
се въздържа. Особено като се има впредвид народа колко е не е запознат
и бидейки такъв си живее натъмно повтаряйки мантрата "щом свети
иконката с катинарчето значи е сигурно"

http://www.developer.com/tech/article.php/772511

С две думи verisign не попълват *незадължителното* в сертификатите,
поле коетo специфицира CDP (Certificate Distribution Point). микрософт
разчитайки, че това го има си търсят CRL списъците от там. Тъй като го
няма (да не забравяме, че не е задължително) обновленията на CRL
списъци от authorities, които не го специфицират (VeriSign) не работят.

CRL са *много важна* част от PKI инфраструктурата, за имплементация,
която не ги поддържа коректно, спокойно може да се твърди, че не е само
бъгава но е и опасна.

Може би спомняте случаят с двата издадени от verisign, Level 3 сертификата
на името на microsoft. Е благодарение на това, че MS имплементацията
разчита на *незадължтелно поле*, което го няма в сертификатите на verisign,
МС се наложи да пуснат update, в който те "на ръка" бяха вкарали в черният
списък, погрешно издадените сертификати.

Естествено проблемът беше решен с кръпка, а не с оправяне на основната
грешка.

Цялото това мрънкане беше просто за да ви напомни, че когато си разглеждате
интернет с интернет експлорер, не си мислете че няма някой, който да го
играе MITM докато си попълвате данните в някой сайт който ползва SSL.

Благодарение на микросфт всичко е възможно.

EOT.

P.S. Нашенските спецове дали построиха бункера в който щяха да пазят
     *публичните ключове* на хората :))

--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/