Re: lug-bg: owte edin problem s kodirovkite

  • Subject: Re: lug-bg: owte edin problem s kodirovkite
  • From: Vasil Sakarov <vasil_sakarov@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 12 Aug 2003 11:43:06 +0200

Едно друго решение на проблема е с програмата на *Димитър Жеков bookconv, която можете да намерите на: http://www.is-vn.bg/hamster/jimmy-bg.html. Която дори поддържа разпознаване на входната кодировка (не знам колко добре се справя с тази задача). А за добявяне на МИК в iconv едва ли ще се занимавам, първо нямам време и второ използването ми на МИК се свежда до четенето на няколко срари свитъка с вицове и няколко броя ва "Вирус за теб". Но ако ми остане време може да помисля върху въпроса.*

Alexander Shopov wrote:

но при този случай се конвертират само буквите, но не и знаци като №.
Текстовия редактор yudit поддържа МИК, но не са много компютрите на
който го има инсталиран, затова искам да намеря някое по стандартно
приложение като iconv. На http://czyborra.com/charsets/cyrillic.html

Здрасти,
Едно време аз се занимавах с yudit и направих МИК таблицата - естествено базирана на кирилската супа на Чибора. Ти направи поддръжката на iconv на МИК и аз ще ти помогна да го вкараме в glibc. Вече имам опит с мърморене към мейнтейнърите на glibc-то. Правенето на ново кодиране не е трудно. Разгледай сорса. По-големи трудности ще имаме евентуално като защищаваме името MIK ;-) Gnome автоматично ще получи поддръжка на МИК чрез системата на локалите. За програмата recode не знам.

ал_шопов