Re: lug-bg: Izpolzvane na CD-Rom, HDD ot obiknoven potrebitel - Slack 9

  • Subject: Re: lug-bg: Izpolzvane na CD-Rom, HDD ot obiknoven potrebitel - Slack 9
  • From: valentin_st@xxxxxxx
  • Date: Wed, 17 Sep 2003 19:27:44 +0300

Цитат на писмо от Vladimir Paskov <vlado-paskov@xxxxxxx>:

> Zdraveite grupa,
> imam sledniq problem: nemoga da izpolzvam CD-Roma si, Windows Dqla na
> HDD-to mi i Floppy kato obiknoven potrebitel pod Slack 9.
>
> Kogato se opitam da vlqza v nqkoe ot poso4enite ustroistva pod KDE mi
> izliza suob6tenieto:
> "Could not mount device
>   The reported error was:
>
>   mount: only root can mount  /dev/CD, HDD ili Floppy ot /mnt/CD, HDD
> Floppy"
>
> Mersi predvaritelno za otgovora
> --
> S uvazenie Vladimir Paskov

Ето ти един примерен файл /etc/fstab:

/dev/hda6   swap        swap      defaults         0   0
/dev/hda7   /           reiserfs  defaults         1   1
/dev/hda5   /boot       reiserfs  defaults         1   2
/dev/hda8   /home       reiserfs  defaults         1   2
/dev/hda1   /mnt/win_c  vfat      iocharset=cp1251,codepage=866,umask=0   1   0
/dev/hda9   /mnt/win_d  vfat      iocharset=cp1251,codepage=866,umask=0   1   0
/dev/cdrom  /mnt/cdrom  iso9660   noauto,user,ro   0   0
/dev/fd0    /mnt/floppy auto      noauto,user      0   0
devpts      /dev/pts    devpts    gid=5,mode=620   0   0
proc        /proc       proc      defaults         0   0

Ако имаш имена на кирилица във FAT32 системата е важно да сложиш
iocharset=cp1251,codepage=866 (ще работи, ако не си качвал кирилизатор на
Windows-а; ако си качвал предполагам, че няма да работи)
Погледни на адрес http://www.humbug.org.au/talks/fstab/fstab.html - там е
обяснено по-добре отколкото в man страниците (или поне така ми се струва).

Малко off topic: Mail клиента ми (Kmail) сортира писмата ми по дата. Оказва се,
че на някои писма се отговаря преди те да бъдат изпратени :-)
Това май е от часовниците на машините.

Силна Анти-спам защита
12MB Място за поща
SMS за нов емeйл и към двата оператора!