Re: lug-bg: linux on usb-flash

  • Subject: Re: lug-bg: linux on usb-flash
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 18 Sep 2003 21:09:23 +0300

On Thursday 18 September 2003 14:50, Kaloyan Ivanov wrote:
> Тези форуми евентуано могат да те заинтересуват :
>
> http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=57754
> http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=46050

мдаа това (http://distro.ibiblio.org/pub/linux/distributions/gentoo/distfiles/
livecd-ng-1.0.tbz2) го разгледах набързо и наистина е много кадърно
запрограмирано така, че users сами да генероват разни LiveCD images с разни
profiles, че дори и с custom такива. Има отделен порт за PPC - ppclivecd
май... Незнам Klaus Knopper ко се мотка ми не земе да ъплоадне knoppix build
scripts в official debian. Ще file-на wishlist bug на BTS... вероятно щото е
силно архитектурно зависимо, въпреки, че може и само Arch: i386 или и още
една две...

> А за BIOS, в някои случаи update на BIOS-а може да помогне.
> Поме при мен стана така - на ECS K7S5A.

мда посочването на boot device от BIOS-а си е бяла работа ;-).
С BIOS-а една Toshiba Portege се борихме 3 дена да буутне от PCMCIA CD-ROM,
докато накрая се оказа, че проблема може да се решава и след BIOS-а, който си
остана без опция за буут от PCMCIA CD-ROM:
дотрепахме я с http://btmgr.sourceforge.net/ от дискета, а програмката
пресетна да зареди от PCMCIA CD-ROM.
От usb device още не ми се е налагало да буутвам, а и този btmgr го погледнах
пак и още не го може ... така, че си остава опцията от конктрения BIOS
евентуално след флаш ... аман от смачкани x86-ци ;-)

Въпрос ... какво е USB Stick което се споменава с форума (хайде USB drives е
ясно ;-)... Този flash disk на USB iface-a ли се attach-ва и каква е
разликата с solidstate disk-а.

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB