Re: lug-bg: chattr -i

  • Subject: Re: lug-bg: chattr -i
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 21 Sep 2003 10:05:21 +0300

On Saturday 20 September 2003 22:54, Marian Popov wrote:
> Kernela mi e standarten debianski 2.4.18-686
> Ne sym go kompiliral otdelno ot source a sym go instaliral s apt-get
> install.

a razgele... i toq kernel image ima .config ... mozheshe da go porazgledash.
osven tova mozhe da to4nesh kernel-source-2.4.18 i da razgledash files koito
bqh poso4il v predno msg za tova dali reiserfs drivera razbira ot chattr(1).
Obiknoveno grep na comments sa dostaty4ni za da stoplish ideqta... ne e
nuzhno da si kernel hacker.

> Ne moga da opredelia versiata na reiserfs-a shtoto tam v /proc/fs mi e
> prazno.

Ne 4etesh be brato4ka .. pak v predno msg bqh pisal:
# cat /proc/fs/reiserfs/version
oba4e iska CONFIG_REISERFS_PROC_INFO compiled, ako go nqmash daj:
# dmesg | grep ReiserFS

> mashina:/# apt-cache search chattr
> e2fslibs-dev - The headers and static libraries for ext2fs-aware
> tools-development.

praj se taka:
ako e installed paketa:
dpkg -S /usr/bin/chattr
ako ne e installed:
apt-file search /usr/bin/chattr
Ima i http://packages.debian.org/ kydeto moa praish pravo i obratno tyrsene.
v slu4aq i da mahnesh e2fslibs-dev se taq... interesuva te e2fsprogs (pri men
e ot Sid)

> Instalirah go tva

a tova tova ve4e e drugo ... e2fsprogs ;-)

> mashina:/# apt-get install e2fsprogs
> Reading Package Lists... Done
> Building Dependency Tree... Done
> Sorry, e2fsprogs is already the newest version.
> 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0  not upgraded.
>
> Ot tuk vijdam che packeta mi e newest version.

Hubu .. ama sega kak da se setime za versiqta ... kym momenta dali to4ish ot
stable, testing ili unstable ... a e2fsprogs v momenta e v razli4ni version
za stable, testing i unstable (pyk mozhe i ot experimental ako go ima tam
sega). Az ti pokazah moqta installed version s dpkg -l | grep e2fsprogs...

# COLUMNS=130 dpkg -l | grep e2fsprogs
ii  e2fsprogs                  1.34+1.35-WIP-2003.08.21-3

kernel-a mi e kernel-source-2.4.19 (tova e vanilla kernel source)

Ta s tri dumi ako ne si si izvadil izvodi do sega:
Ako mozhe pyrvo upgrade e2fsprogs ot unstable,
Ako ne pomogne, se zahvastash sled tova s >= kernel 2.4.19 stoto negoviq
reiserfs driver ot4ita chattr(1) user-space command.
Ako pak ne pomogne, zna4i naj-gadniq i malko veroqten moment ostava:
mkreiserfs da ti e syzdal dosta star reiserfs on-disk format... E ne moga da
si spomnq sega az koj mkreiserfs, sym polzval no beshe dosta otdavnashen...
Verno 4e non-stop gonq Sid, no otdavna si beshe.

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB