Re: lug-bg: podkarvane na lan karta i DHCP klient

  • Subject: Re: lug-bg: podkarvane na lan karta i DHCP klient
  • From: Peter Georgiev <peterg@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 25 Sep 2003 10:13:44 +0300

On Mon, 22 Sep 2003 20:01:36 +0300
"Alexander P. Panov" <a_panov@xxxxxxx> wrote:

> 1. Как да видя дали кърнела е разпознал правилно картата 3C905B-TX,
> това че има Ping до LocalHost ми казва да мисля че  я  разпознава.

ifconfig трябва да изведе настройките за eth0, а при тебе излиза
само loopback интерфейса, което ще рече че ланката не е вдигната.

ping до localhost (127.0.0.1) минава през loopback.

> "Кърнела е разпознал" би трябвало да означава  че има  модул  за
> картата който се зарежда?

lsmod за да видиш заредените модули.
За тази карта (м/у другото каква е точно ISA/PCI/PCMCIA?) май модула
е 3c59x.o - виж дали е зареден.

> 2.Как да видя дали имам DHCP клиент?

ps -e | grep dhclient
но едва ли, щом не е вдигната ланката.

> 3.Откъде да взема DHCP клиент във формат tgz и как да го инсталирам?

Не казваш какво дистро ползваш, Slackware???

> 4.Как да кажа да се зарежда DHCP клиента и как му се правят
> настройките (ръчно по файлове или с команда)?

Трябва някъде из /etc/* да имаш файл с настройките на мрежовата карта
ifcfg-eth0, който да представлява нещо такова:
DEVICE=eth0
ONBOOT=yes
BOOTPROTO=dhcp
USERCTL=yes