Re: lug-bg: patents

  • Subject: Re: lug-bg: patents
  • From: Kamen Tomov <kamen@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 26 Sep 2003 11:30:54 +0300

On Thu, Sep 25, 2003 at 03:28:10PM +0300, Romeo Ninov wrote:

> м!
> >
> Наистина става въпрос за МНОГО пари. От
> една страна това са парите от
> лицензиране (или как да го кажа - от
> отчисления за ползване на патентовани
> технологии), от друга страна това е
> увеличаване на продажбите поради
> намаляване (или временно спиране) на
> предлагането на свободен софтуер. А че ще
> има намаляване на темпото или даже
> спиране на някои проекти по мое мнение не
> подлежи на съмнение. Мисля си, че за
> съжаление, срока на "въздействие" на
> патентите ще бъде между шест месеца и три
> години. Даже и минималния срок може да
> [...]

Обаче според нашите организации постигнатото в Европейския парламент е
успех! Вижте какво пишат от FFII/Eurolinux
(http://swpat.ffii.org/news/03/plen0924/index.en.html):

"The members of the European Parliament deserve thanks for their
 efforts in understanding the social consequences of this admittedly
 difficult technical decision. This has not happened anywhere else in
 the world so far. We Europeans can be proud of this political
 achievement, and I hope our politicians share this pride."

Там още се казва, че въпреки че са приети около 78 поправки на
първоначалния закон, не всички проблеми са решени, но основното е
постигнатато и че при следващото гласуване ще трябва само да се
изгладят нещата.

Тва смятам, че е авторитетен източник и смятам да пия една бира по
въпроса ;)