Re: lug-bg: pc server 320

  • Subject: Re: lug-bg: pc server 320
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 9 Nov 2003 09:18:08 +0200

On Saturday 08 November 2003 18:06, Peter Zyumbilev wrote:
> Zdraveite,
> Opitvam se da preinstaliram edna mashina deto varvi na neia redhat 7.2.
> Mashinat e IBM pc server 320.
> Tova chudo e sas scsi diskove i ne moje da bootva ot scdrom

na site-a na IBM bi trqbvalo da ima po-nov bios kojto da flashnesh s dosovska
programka... Veroqtno e predvideno i boot ot cd, no ne sym siguren, de.

> Redha 7.2 (!!) si raboti i instalira na neia bez problemi. Nikoia druga OS
> ne ste -Redhat 7.3 i po nagore
> -Suse  8.X
> -Debian 3
> - Freebsd ne iskam stoto tazi OS ima niakoi ogranicheniav networkinga :) No
> i tam moje za freebsd po malko ot 4.7
>
> Ta obnstoto ,mejdu vsichkite e che kato im podam diska s driveri floppy
> pochva da sveti i sistemata zaspiva. Tozi problem go niama pri RedHat 7.2
> stoto ne e nujno 2-ro floppy  -  parvaia disk si ima diriveri... Mai Vasko
> Tomanov imashe takava mashina..

e qvno trqbva da boot-vash ot disketi nqkoq distro. A zasto zabiva sistemata
ne e qsno, nqkoj kerneli se shashkat stoto machinata ne e stoka, biosa
sigurno podava buggy calls i t.n.. Ta pyrvo opitaj kato boot-vash ot floppy
disk dali mozhe da podadesh "nomce" i/ili "noapic" boot option, da ne pravi
'machine check exception' na hardwareto, 4e qvno e zle ;-)

> [...]
>
> # lsmod
> Module                  Size  Used by
> nfsd                   80032   8  (autoclean)
> lockd                  61856   1  (autoclean) [nfsd]
> sunrpc                 87824   1  (autoclean) [nfsd lockd]
> autofs                 14212   0  (autoclean) (unused)
> 8139too                16640   2
> ipchains               48264   0
> ext3                   67664   2
> jbd                    43584   2  [ext3]
> aic7xxx               111728   3
> sd_mod                 11616   3
> scsi_mod               97232   2  [aic7xxx sd_mod]

zapomni si scsi controlera i modules, 4e sled tova ste mu podavash disketa s
drivers i ste izbirash ot tam. Drugo za koeto se sestam, ama neznam dali ste
mine: ako imash knoppix pod ryka, montirash cd-to na nqkoq druga linux
machina i v KNOPPIX/ tyrsish boot.img, raw-vash go na disketa i q slagash neq
i CD-to na IBM-a, sled tova boot-vash ot floppy i da vidim dali ste si nameri
cdroma. Ako si4ko e OK, knx-hdinstall ili knoppix-installer v mode debian ili
mode knoppix i tovarish na hdd-to. Za boot parametrite, mozhe da vidish kak
sa v knoppix boot.img. Praish taka: mount /cdrom ; mount -oloop /path/to/
cdrom/KNOPPIX/boot.img /dir ; cd /dir ; gledash syslinux.cfg, ima append-nata
'noapic' boot option, koqto se podava na kernel-a, ako trqbva copiraj tozi
image na hdd i nesto promeni i posle raw na disketa.
Drug variant e da prehvyrlish hdd-to na druga machina i tam da install i posle
da go vyrnesh obratno, mozhe da se nalozhi da boot ot disketa da poopravish
boot loader-a.

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB