Re: lug-bg: mail.bg pop3???

  • Subject: Re: lug-bg: mail.bg pop3???
  • From: Iassen Pramatarov <turin@xxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 12 Nov 2003 10:58:38 +0200

На Wed, 12 Nov 2003 09:53:55 +0200 Vesselin Kolev написа:

>Това още далеч не значи, че съществуваш като потребител на POP3
>сървиса. Почти всички POP3 демони приемат потребителското име и
>казват "+OK" и искат парола. Но това не е индикация, че паролата
>е сгрешена. Да, възможно е да е така, но това не е ясно само от
>този телнет диалог, който си пратил.
[...]

 Това е ясно (все пак благодаря ти), но според мен наистина не
съществувам като потребител. Тоест има ме само в проверките на
уеб-интерфейса им, каквито и да са те.. ;(

>Ако все пак наистина това е начина за влизане в POP3 (говоря
>за формата на потребителското име) и разбира се паролата ти е
>вярна (проверил си и с webmail логин), възможно е POP3 сървъра да
>не приема т.нар. "plain text" пароли. Можеш да погледнеш, ако
>не те затруднява RFC2195, където темата с предаване на пароли
>чрез MAC (POP3 и IMAP4 сървърите обикновено използват CRAM-MD5)
>е добре описана. Виж дали това не е твоя случай.
[...]

 Доколкото успях да разбера, пробвайки, сървърът поддържа именно само
plain text, а и си спомням, че преди, когато работеше през рор3, само
чист текст ставаше за парола. Така че най-вероятно говорим за сменена
политика на доставчика. Като знаем, че става дума за mail.bg, не е
учудващо. То не остана хубав доставчик на безплатна поща у нас (но това
е друга тема..)
 Предположението ми е, че вече не предоставят рор3 достъп, макар да не
афишират това на сайта си, нито пък да съм получавал някога
предупреждение за тази промяна. Е, като знаем как поставят html
форматиране в частта на писмата с чист текст, разбирам защо 4не са се
сетили" да предупредят.. Някой от листа има ли проблеми с рор3 на
mail.bg?

>Мисля, че няма да е зле да се консултираш с техническата поддръжка
>на доставчика на услугата.
[...]

 А, хич нямам и намерение да говоря с тях :( Исках да попитам тук дали
някой друг не се е сблъсквал с това или просто моят телевизор е
повреден. Така че търся мнение и съвет от групата, далеч не от
поддръжката на въпросния доставчик. ;)

--
Ясен Праматаров
  aka Turin