Re: lug-bg: NAT problem s iptables

  • Subject: Re: lug-bg: NAT problem s iptables
  • From: Vesselin Kolev <vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 13 Nov 2003 15:40:11 +0200

Ако направиш така

ALL:ALL

в /etc/hosts.allow

има ли ефект за POP3? RH идва с UW-IMAP. Той е компилиран с поддръжка на
tcpwrepper и чете разрешенията за достъп от /etc/hosts.allow. Ако искаш
да не е така, инсталирай съответния SRPM файл и направи модификация в
SPEC файла. Компилирай. Махни стария пакет. Инсталирай новия RPM и това е.
Но всъщност не виждам какво ще пречи да си стои така, само да има разрешения
в /etc/hosts.allow.

Разбира се това

ALL:ALL

е само за тест. Специфицирай после достъпа, ако не желяеш обща достъпност.

Що се касе до SMTP, явно имаш Sendmail. Отиди в /etc/mail и отвори файла
sendmail.mc. По принцип конфигурацията е направена така, че да имаш достъп
само от localhost. За да промениш това е нужно да размаркираш следния ред:

DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=127.0.0.1, Name=MTA')dnl

Размаркирането става като пред него напишеш "dnl". Резултата трябва да е:

dnl DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=127.0.0.1, Name=MTA')dnl

После си генерираш нов файл sendmail.cf:

cd /etc/mail
m4 sendmail.mc > sendmail.cf

и рестартираш демона:

service sendmail restart

Сега Sendmail ще слуша на всички налични интерфейс адреси. Това би
трябвало да
ти реши проблемите с SMTP.

По принцип чрез редове от вида на

DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=127.0.0.1, Name=MTA')dnl

се указва към кой интерфейс да слуша SMTP демона. Можеш да прибавяш и други
адреси. Принципа е следния. Ако няма такива редове, демона слуша на всички
интерфейси. Има ли дори един такъв, той слуша само на указания в него адрес.

Ако искаш да слуша на 127.0.0.1 и на 192.168.1.1 правиш така. Във файла
/etc/mail/sendmail.mc правиш описанието:

DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=127.0.0.1, Name=MTA')dnl
DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=192.168.1.1, Name=MTA')dnl

изграждаш нов sendmail.cf:

cd /etc/mail
m4 sendmail.mc > sendmail.cf

и рестартираш демона:

service sendmail restart

Можеш да специфицираш и други портове освен "smtp", например "smtps" и т.н.

Същото, без никакви промени работи и при Fedora Core 1.

~   Поздрави
~   Весо