Re: lug-bg: HDD cloning...

  • Subject: Re: lug-bg: HDD cloning...
  • From: "Doncho N. Gunchev" <mr700@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 17 Nov 2003 15:43:13 +0200

On Sunday 16 November 2003 18:00, Andrey Marinov wrote:
> Добре, но т'ва е в сила за target >= source и също не дава решението, което
> търся. Освен т'ва фокусът ми е повече върху правене на отпечатъци и
> възстановяване от тях, а не директно клониране. Идеята е с 1 малък
> шел-скрипт да се възстанови от отпечатъците нов диск в случай, че
> оригиналният се скапе, но без оглед на размер и геометрия и без да се
> изисква от правещият възстановяването каквото и да е познание в Линукс
> (т.е. само да закачи новия и бекъп дисковете, да бутне от бекъп диска, да
> укаже в промпт по име кой диск ще се възстановява и да гледа докато трае
> [...]

1. Boot-wash ot knoppix ili kakwoto tam imash s ssh server na 'target'
mashinata i puskash server-a.
2. Boot-wash syshtoto na 'source' mashinata.
3. Prawish si partitions na 'target' taka che da ti poberat dannite ot
source, ako ne sa syshtite partitions - shte trqbwa da edit-wash /etc/fstab.
4. mount-wash fs-a na 'source' kakto si e w /mnt/source primerno.
   (ex: / -> /mnt/source; /boot -> /mnt/source/boot; /whatever -> /mnt/source/whatever)
5. sushtoto deistwie na 'target'
6. ot source
  [root@source /mnt/source]# tar cf - . | (ssh target\; cd /mnt/target\; tar xf -)
ili ot target
  [root@target /mnt/target]# ssh source (cd /mnt/source\; tar cf - .) | tar xvf -
kakto ti dopadne...
Osnovnata ideq e da nqmash otworeni failowe na source, mojesh da si boot-nesh
linuxa koito si e ot nego, prosto tzelta e da nqma pusnati demoni koito dyrjat otworeni
failowe. S malko fantaziq i igrachka s /etc/fstab mojesh da smenish broq, razmera i
tipa na partition-ite.
7. na target
  [root@target root]# chroot /mnt/target /sbin/lilo
  ... ili ekwiwalentnata komanda za da naprawish 'noviq' disk bootable.
W tazi tochka ako si promenql partitions moje da trqbwa da donaglasish optziite
na boot-loader-a.
    Prawil sym tozi opit pri napylno normalno rabotesh 'source'. Problema beshe
nqkolko lipswashti faila i malko 'boi' s mysql-a dokato go pusna pak ;)

ps: mnogo dobyr metod za 'defragmentirane' na diskowe ;P~

--
Regards,
  Doncho N. Gunchev