Re: [Lug-bg] Apace & profptd virtual account

  • Subject: Re: [Lug-bg] Apace & profptd virtual account
  • From: Nikolay Balov <nuke@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 22 Jan 2007 18:05:06 +0200

Първо много благодаря на всички за помоща, но имам още някое и друго
въпросче :)
Гледах конфигурацията на proftpd-to и стигнах до следните изводи. Моля
поправете ме ако греша.
Само да се смени home директорията на потребителя не е достатъчно,
защото първо той няма права да качва файлове там, тъй като тази
директория не е описана в конфигурационният файл на proftpd-то и
съответно демона не позволява писане там, и второ дори и да има права
той качва файловете като потребител ftp (тъй като демона е пуснат така),
които apache не чете. Конфигурационният файл не може да съдържа тази
директория, тъй като тя е извън root-та на ftp-to (/home/ftp), а за да я
сложа към конфигурацията, това означава да променя цялата конфигурация
на proftpd-to, което не е основния замисъл. Ясно е че мога да сменя
цялата конфигурация на ftp-то и home на apache да стане и home на ftp и
да работят под един и същ account и двете (apache примерно), но честно
казано не смятам че това е добро решение на въпроса. А и не позволява
един ден да се добави още един domain под apache и съответно още един
webdeveloper, който да си работи.
Надявам се да не съм написал всичко толкова объркатно, че само аз да си
го разбирам :)
Пак благодаря на всички :)
А иначе целта ми е да се получи нещо както при webhosting-а :) (иначе
казано идеята им ми харесва)

Поздрави,
Ники