Re: [Lug-bg] picture rotate като се запазва EXIF

  • Subject: Re: [Lug-bg] picture rotate като се запазва EXIF
  • From: "Svilen Ivanov" <svilen.ivanov@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 12 Mar 2007 12:46:35 +0200

Това, което ти трябва е jpegtran
(http://www.gsp.com/cgi-bin/man.cgi?section=1&topic=jpegtran). Тя не
само запазва EXIF, но и завърта JPEG картинки беззагубно, т.е. не
прекодира картинката, а само пренарежда матрицата на коефициентите на
дискретната косинусова трансформация, като по този начин се избягва
намаляване на качеството при повторно кодиране до JPEG на завъртяното
изображение.

Единствения недостатък на тази програма е, че в EXIF има и малка
версия на оригинала (thumbnail), който остава незавъртян. Това лесно
може да си го решиш със perl модула Image::ExifTool и просто скриптче
което вади thmbnail-а, завърта го и пак го слага.

Успех,
Сви