Re: [Lug-bg] матричен принтер

  • Subject: Re: [Lug-bg] матричен принтер
  • From: Иво Тачев <ivo_linux@xxxxxxx>
  • Date: Thu, 14 Jun 2007 13:01:41 +0300

>Проблема обикновено при такъв тип печатане е, че DOS кодировката на
>кирилицата не съвпада с Linux-ката, която е като на Windows (cp1251).
>
>За прости файлове (чист ASCII текст) аз ползвам прекодиране:
>
>cp1251_dos < file.txt > /dev/lp0
>
>където cp1251_dos е програмка, която чете на входа си текст с кирилица
>cp1251 и го прекодира към DOS-овска кирилица.
>
>    Скелета

Това дотук е вярно само ако ако принтерът е хардуерно кирилизиран. Ако не е,
тогава ще е необходимо още мъка - филтърът за печатане (if) да му подаде
подходящ файл - софтуерен шрифт. Той може и да не е в МИК, има при руснаците
в CP866. Иска си играчка настройването, но пък после е кеф - печатиш си писма
от ел. поща, разни хелпове и т.н. в draft - бързо и почти безплатно. Да не
говорим, че има формуляри, които могат да се попълват само на матричен
принтер в draft.
Вж. темата 'dosemu cyrillic print' от миналата година, нищо че е за dosemu.

>>> 3. Елементарни графики (парабола да речем)
>>> 4. djvu или други растерни формати

>>> 5. source code :)
>>> 6.OCRed книжки
>>> 7.HTML

Тези може, но без форматирането - само чист и прост текст.