[Lug-bg] Линукс, рутиране и хардуер.

  • Subject: [Lug-bg] Линукс, рутиране и хардуер.
  • From: "Борислав Данаилов" <orangeglass@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 20 Jun 2007 17:42:57 +0200

Здравейте!

Блъскам си главата от известно време, но се сетих че вече някой може и да измислил колелото.

Налага ми се да избера хардуер за машина която ще играе ролята на рутер,  в който ще влизат
два канала - 1 мегабит(адсл)  и  3 мегабита ситилан, и който ще облсужва около 3-10 уоркстейшъна . Още не съм решил дали единия канал (адсл) ще се използва само по време на дъжд(когато суичовете на ситилан спят) или ще се правил някакъв лоад балансинг . Изтеглих си от lartc.org/  едно доста прилично хау-ту и открих че вече има АиПиРут2, прекрасен инструмент, както и шанс да осъществя идеята си за лоад балансинг. Само че щом се забъркаш с него въпросите стават много. Примерно аз трябва да осигуря на определено количество уоркстанции непрекъсвами скайп сесии и се чудя дали изобщо ще успея да го конфигурирам като хората. Но затова пък не се притеснявам защото винаги мога да използвам канала с по малък капацитет само за бекъп.

Проблема с хардуера ми идва от това че незнам дали айпирут2 и кернела на линукс ще могат да използват 64-те бита на съвременните процесори. Знам че за лоад балансинг е необходим добър процесор. Събрах си три конфигурации

Атлон64х2 4200+ Дуал Кор Сокет АМ2 Бокс <===>  JetWay AM2NF6G-VSTA, AM2....
Core 2 Duo e6300, 1.86ghz LGA775  <===> Asus P5B-V
P D 945 DUAL CORE 3,4GHZ <===> ASUS P5B-V

Но май се поизсилвам с процесорите нали? Все пак лоад балансинга ще се прави за не повече от 10-15, най много 20 уоркстейшъна ако въобще ще се прави.

Та ако можете да изкажете някакво мнение по въпроса или да ми посочите някакви места в нета където има интересна информация - благодаря ви!