Re: [Lug-bg] Линукс, рутиране и хардуер.

  • Subject: Re: [Lug-bg] Линукс, рутиране и хардуер.
  • From: Georgi Chorbadzhiyski <gf@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 21 Jun 2007 04:02:46 +0300

Борислав Данаилов wrote:
> Здравейте!
>
> Блъскам си главата от известно време, но се сетих че вече някой може и да
> измислил колелото.
>
> Налага ми се да избера хардуер за машина която ще играе ролята на рутер,  в
> който ще влизат
> два канала - 1 мегабит(адсл)  и  3 мегабита ситилан, и който ще облсужва

Значи общо 4Mbit/s. Купи си на старо една машина за 60-70 лв. Предостатъчна ще е :)

> [...]
> шанс да осъществя идеята си за лоад балансинг. Само че щом се забъркаш с
> него въпросите стават много. Примерно аз трябва да осигуря на определено
> количество уоркстанции непрекъсвами скайп сесии и се чудя дали изобщо ще
> успея да го конфигурирам като хората. Но затова пък не се притеснявам защото
> винаги мога да използвам канала с по малък капацитет само за бекъп.
>
> Проблема с хардуера ми идва от това че незнам дали айпирут2 и кернела на
> линукс ще могат да използват 64-те бита на съвременните процесори. Знам че

ъъъ, линукс работи на 64 битови процесори от 1992 година когато е портнат
за Алфа, кахъриш се някакви неща дето ги са типични за прозоречния свят.

> за лоад балансинг е необходим добър процесор. Събрах си три конфигурации
>
> Атлон64х2 4200+ Дуал Кор Сокет АМ2 Бокс <===>  JetWay AM2NF6G-VSTA, AM2....
> Core 2 Duo e6300, 1.86ghz LGA775  <===> Asus P5B-V
> P D 945 DUAL CORE 3,4GHZ <===> ASUS P5B-V
>
> Но май се поизсилвам с процесорите нали? Все пак лоад балансинга ще се прави
> за не повече от 10-15, най много 20 уоркстейшъна ако въобще ще се прави.

Хмм нали за машини под Linux говорим тука? :-) С доста по слаба машина при нас
рутираме няколкостоин мегабита и има потенциал за гигабити. Athlon-а, дето
си избрал може да "носи" не 10-20 работни станции, а 200-300, нищо чудно и
десет пъти повече дори. Прави си сметка за другите :)

--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/