Re: [Lug-bg] Linux friendly WiFi

  • Subject: Re: [Lug-bg] Linux friendly WiFi
  • From: Стоян Цалев <stockton@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 17 Aug 2007 16:07:19 +0300

На Friday 17 August 2007 14:43 Alexander Shopov написа:
> Здравейте група,
Привет,
аз ползвам рутер Linksys WRT54GL ver.1.1, отговаря 100% на изискванията ти.
Има поне 5-6 вида (линукс) фърмуер за него, според нуждите ти, както и голяма
фенска база по форумите. Гледай само да не сбъркаш точния модел,важно е.
Цената му в момента е 120-125лв с ДДС,гледах съвсем наскоро.
За картите - там е по-кофти положението. Като хардуерия чиповете на Broadcom
се срещат най-често. Свестни са,обаче нямат "native" драйвери. Работят
доста(тъчно) стабилно с win драйверите и ndiswrapper. Иначе може да си
потърсиш карта с чип на Atheros или Orinoco,които имат същински линукс
драйвери със всички екстри, но ще са по-скъпи. Лично аз на 2 места ползвам
гореспоменатия рутер в комплект с WMP54G (PCI) или WPC54G (PCMCIA) карти.
(Пак на Linksys). Комбинацията работи чудесно за моите домашни нужди. Едната
инсталация е в Берлин,където в зависимост от часа на деня, се чуват между 10
и двайсе и няколко AP-та ;)
Най-хубавото е, че цената на комплекта карта+рутер влиза в 200лв.

Стоян

П.П. Имай предвид,че реалните скорости в безжичната ти мрежа ще бъдат от
порядъка на 2MB/s, което би трябвало да е ок.