Re: [Lug-bg] Linux friendly WiFi

  • Subject: Re: [Lug-bg] Linux friendly WiFi
  • From: Spas Pavlov <spas@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 17 Aug 2007 17:57:54 +0300

Здравейте,

Аз също ползвам Linksys но модела е WRT54G (по-старо). Имам такива рутери на 2
места. И на 2-те е с линукс. Ползвам X-Wrt с  Webif² http://x-wrt.org - има
WEB и ssh, пакетна дистрибуция (може да слагаш и махаш според мястото).

Към единия закачам 3 различни платки, но само едната я ползвам под линукс и тя
е с Intel чипсет (ipw2200 54Мб). Другите 2 са 11Мб, Linksys WPC11 (PCMCIA) и
Dlink DWL520+ (PCI). Втория съм го пуснал като bridge и към него се закачат
какви ли не приходящи лаптопи.

Ако държиш на линукса, много е важна хардуерната версия, не всички версии имат
поддръжка. Освен това е добре да гледаш и хардуера (CPU, RAM, Flash),
например тук има доста модели
http://wiki.openwrt.org/TableOfHardware?action=show&redirect=toh

При PCI платките, повечето 11Мб имат или Orinico или Prism чипсет и са
поддъжани в линукс отдавна. Под линукс съм ползвал Linksys WMP11
При 54Мб платки също имаш много възможности  да ги подкараш, дори и да нямат
стандартна поддръжка било с ndiswrapper, било с madwifi.

Препоръчвам ти устройства от един и същ производител, но не вярвам да имаш
грижи ако са от различни.

За Netgear нищо не мога да кажа, не съм ползвал.

Спас Павлов