Re: [Lug-bg] Linux friendly WiFi

  • Subject: Re: [Lug-bg] Linux friendly WiFi
  • From: Momchil Ivanov <idiotbg@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 17 Aug 2007 23:47:22 +0200

На Friday 17 August 2007 15:00:54 Danail Petrov написа:
> Здравей,
> чисто от любопитство ми се иска да ти задам няколко въпроса:

> Това защо? :)

> А това?

Контрол. Чисто и просто :) това е причината всичко живо да се пробва да пуска
свободни операционни системи на всякакви джаджи, пък че било модерно е друга
работа.

Ето ти и пример: web интерфейсът на моя wifi router е прост. Производителят е
сметнал, че Н функции и настройки ще се ползват от средния потребител и е
включил само тях. Аз обаче бих искал да имам контрол върху желязото, понеже
познавам възможностите му и елементарният web интерфейс не ме задоволява.
Понеже знам, че това е малък комютър, бих искал да си пускам собствени неща
на него, да гледам статистики за използваният трафик, да разпределям трафика
между потребителите, да ползвам повече настройки за dhcp сървърът, които
липсват в web интерфейса, да си пусна vpn сървър и още безброй неща.

Искам да контролирам всяка функция на устройството, както и повечето
ентусиасти <a.k.a.> хакери, които инсталират софтуер върху машинките.

> [...]
> (за да не съм голословен:
> http://www.cliphaven.com/pictures/this-toaster-runs-unix). Та, какво
> значение има това, какво използва за ОС даденият
> продукт(gsm,playstation,wireless device или всичко останало [айде,
> тостера както и да е :-):-):-)]), когато нашата цел е ограничена до
> толкова, че ние да ползваме услугите безпроблемно (както е в случая с
> wireless-а). Изключвам вариянтите в които търсиш такъв продукт/стока с
> developer-ска цел, визирам чисто потребителски нужди?

> И двата са добри, няма да изпадам в подробности, но и двата определено

PGP KeyID: 0x3118168B
Keyserver: pgp.mit.edu
Key fingerprint BB50 2983 0714 36DC D02E  158A E03D 56DA 3118 168B