Re: [Lug-bg] OpenWRT/dd-wrt + adsl/pptp dual wan load balancing

  • Subject: Re: [Lug-bg] OpenWRT/dd-wrt + adsl/pptp dual wan load balancing
  • From: Nikolaj <lorddoskias@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 21 Aug 2007 08:30:08 +0300

Qblue wrote:
> Някой опитвал ли е подобна схема:
>
> ADSL(БТК) + PPTP (към LAN доставчик) през някой WRT54GL или WRT54GS?
> С load balncing и shaping разбира се. Изобщо възможна ли е подобна
> функционалност накуп?
>
> Явор Атанасов

Ами то реално погледнато load-balancing се свежда до това от кой
интерфейс да бъдат изкарани пакетите - дали ppp0 или eth0. С iptools2 и
по специално "ip route" имаше едни опциики за "тежест" на дадено
рутиране, за да може да се получи лоад балансинг. Другото което ми идва
на ум е да прекараш даден тип траффик през един от интерфейсите и да си
ползваш всичко останало през другия. Например прекарваш п2п трафика през
  ppp интерфейса, а всичко останало през другия. На icaci.info пишеше
как да се реализира такава схема, но нещо не мога да го намеря. А
отделно че и на linux-bg.org се подмята едно такова howo-to  нещо от
сорта на "Балансиране на интернет през 2 лан доставчика". Дано да съм
бил полезен с нещо.

Поздрави, Николай.