Re: [Lug-bg] OpenWRT/dd-wrt + adsl/pptp dual wan load balancing

  • Subject: Re: [Lug-bg] OpenWRT/dd-wrt + adsl/pptp dual wan load balancing
  • From: "Rossen Antonov" <rossen.antonov@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 1 Sep 2007 22:10:24 +0300

Работата с VLAN-ите не е страшна.
За да се отдели порт 4 от LAN-а и да се направи като втори WAN е нужно следното:

- през WEB интерфейса да се се махни тикчето за 4-ти порт от VLAN0  и да се сложи на VLAN2.
- през telnet/ssh/command_web_interface да се ицпълнят следните команди
nvram set vlan0ports="3 2 1 5*"
nvram set vlan2ports="0 5"
nvram commit

Така 4-ти порт става отделен интерфейс с име vlan2.

След това през WEB->Administration->Command добавяме всякакви допълнителни команди за настройка на този интерфейс и ги записваме като Startup.

Реално аз нямам балансинг. Едната ми връзка е през PPPoE и когато се вдигне добавя default gateway със metric 1. Другия ми gateway е със metric 2. При отпадане на PPPoE връзката нейния gateway се изтрива от routing таблицата, но този с metric 2 остава.

Яворе, ако имаш интерес може да поразръчкаме заедно.