Re: [Lug-bg] Теглене на снимки от сайт

  • Subject: Re: [Lug-bg] Теглене на снимки от сайт
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 23 Nov 2010 01:03:58 +0200

On Tue, Nov 23, 2010 at 12:42:05AM +0200, Григор Колев wrote:
> Да се консултирам със специалистите.
> Един колега иска да си направи игричка стратегия и иска да дръпне цялата
> карта на Япония от един сайт. Иска само снимките без ненужните скриптове
> и страници. А самите снимки идват от друг адрес. Написах един скрипт
> който ще изтегли всички снимки на Япония в три размера за да може да
> направи и мащабиране. Само искам да попитам дали в сайтовете има някаква
> защита за теглене. Все пак снимките с цялото мащабиране са около милион
> мисля че доста трафик ще генерирам. Тегля с wget има ли вероятност да ме
> [...]

Много рядко човек има истинска, разумна и нормална причина да тегли
твърде много съдържание от някой сайт.  По тази причина, а и защото
такива изпълнения в много случаи водят до прекомерно натоварване
или на самия сайт, или поне на връзката му с Интернет, администраторите
на повечето сайтове се отнасят... не много добре... към засечени опити
за подобни неща.

Да, вероятно ще те блокират.

Да, има начини да направиш така, че може би евентуално да не те
забележат, и ако в такъв случай все пак те забележат, да, има
вероятност да си кажат "е, добре де, хубаво, той поне е учтив",
но има вероятност и реакцията да бъде "ааа, и се крие, а?!"

Да, има начини да бъде избегнато и това, поне донякъде, но няма
да ти ги кажа - и дори бих си позволил да помоля и другите да не
го правят :)))

Сега имам един забавен въпрос :)  При положение, че твоят приятел
иска да използва голямо количество съдържание, което е било събрано,
обработено, категоризирано и поддържано от хората на техния сайт,
той смята ли да се съобрази с правата им върху това съдържание? :)
Просто си питам, ей така... или може би не просто ей така, ами...

...ако не смята, тогава... мисля, че и сам можеш да направиш
връзката с още една причина администраторите на сайта да не харесат
твърде много опита ти да изтеглиш цялото съдържание :)

...а ако смята да се съобрази с правата им, с условията, при които
е публикувано това съдържание, ако те позволяват използването и
разпространението... защо не опитате нещо много, ама МНОГО по-просто:
да им драснете едно мейлче и да ги помолите да ви качат някъде
един-два архива, подходящо подредени?  Ако те нямат нищо против
това съдържание да бъде използвано от други, те ще са доволни -
съвсем искрено го казвам, доволни и щастливи - от това, че наистина
се е намерил някой, който да оцени труда им и да го използва.

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx