[Lug-bg] Питане за среда за обучение?

  • Subject: [Lug-bg] Питане за среда за обучение?
  • From: Kristian Kirilov <kristian.kirilov@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 18 Mar 2013 14:26:18 +0200

Здравейте,

има един софтуер GNS, много е удобен когато трябва да се правят някакви мрежови симулации. В последните версии могат да се емулират и custom устройства като хостове, в случая аз го ползвам когато правя някакви тестове с линукс. В стандартните ситуации мрежарите си ползват само някаква орязана версия на linux - microcore което си е линукс със стандартна мрежа и няколко мрежови инструмента за тестване на свързаността (като пинг).

Да го кажем така, направил съм си имидж на стандартен debian. Когато тръгна да правя някаква нова симулация (нов проект) то ми зарежда този имидж,
ако реша да му инсталирам apache2 или bind9 всичко е окей, ако запиша проекта, след това GNS ще ми стартира хоста с последните модификациии, ако пък тръгна да си правя нов проект ще ми зареди fresh инсталацията.

Въпроса ми е има ли някакъв такъв туул за администратори :-) Например искам да си правя някави тестове с линукс машини и вместо всеки път да правя snapshot на fresh инсталл на дебиан, просто да има някакъв инструемнт който работи с "проекти" и може да ми пази неогриничен брой копия на хард диска на виртуалната машина в зависимост от конкретния проект.

Принципно мога да си отворя GNS да сложа 2 qemulated guests и да ги закача с един switch по между им и с това да постигна точно това което искам, но просто реших да попитам има ли някакво подобно решение за администратори (например където могат да се импортват appliances и т.н.).