Re: [Lug-bg] Питане за среда за обучение?

  • Subject: Re: [Lug-bg] Питане за среда за обучение?
  • From: chankov <chankov@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 18 Mar 2013 20:15:36 +0200

Привет,
Може би Vagrant  https://en.wikipedia.org/wiki/Vagrant_%28software%29 ще ти помогне.
Аз се запознах с него от http://nefariousdesigns.co.uk/vagrant-virtualised-dev-environments.html, където се започва от базисна конфигурация и стига до различни програмни обкръжения, взависимост от проекта:
"Whilst you’ll probably use the same base box for multiple projects–my box of choice at the moment is a base install Ubuntu 11.10–you probably want a very different set-up per project. For instance, you might have a PHP project that requires a box running Apache and mod_php whilst a Python project better suits nginx proxying to gunicorn. This is entirely possible in Vagrant."