Re: [Lug-bg] Лесен софтуер за проверка на стабилността на мрежови връзки

  • Subject: Re: [Lug-bg] Лесен софтуер за проверка на стабилността на мрежови връзки
  • From: Petko Angelov <neo2shyalien@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 10 Nov 2017 15:29:58 +0200

Много прилична алтернатива на smokeping - vaping - има си собствен web server и е изключително лесно за пускане.

On Fri, 2017-11-10 at 12:40 +0000, Alexander Shopov wrote:
> Здравейте,
>
> Имам проблеми с доставчика си на Интернет и искам да замеря
> стабилността на връзката от моите устройства през неговата мрежа до
> останалия свят.
>
> Възможно е да се пусне ping към 10-ина сайта, но ми трябва нещо, което
> може да работи без надзор, ако може да генерира отчети и/или графики,
> да проверява с каквото може за загубата или повредата на пакетите.
>
> Най-ми е необходимо да проверя дали се губят пакети от сесия, след
> това дали може постоянно да се пращат и получават пакети и най-подир -
> скорост.

> [...]

SmokePing - https://oss.oetiker.ch/smokeping/

Не знам баш дали е за потребители , но не е особено трудно за пускане

apt-get/yum install smokeping
# редкатиране на /etc/smokeping/config който е достатъчно обяснителен
systemctl start smokeping
systemctl enable smokeping

Графиките които генерира се глeдат през CGI вързано на локален http
сървър. Във Fedora идва вързан по подразбиране към апаха ако си го
инсталираш

За разлика от забикса, който е по-тежка риба, не му трябва отделно база
данни.

Поздрави
Янко