Re: lug-bg: Linux (OpenSource) v darjavnite serveri

  • Subject: Re: lug-bg: Linux (OpenSource) v darjavnite serveri
  • From: skelet_bg@xxxxxxxxx (Georgi Georgiev)
  • Date: Wed, 23 Feb 2000 06:41:13 -0800 (PST)

--- Nikolay Mijaylov <nmmm@xxxxxxx> wrote:
> Mn. hobawo... :)
> Edno wreme az beh pisal neshto podobno (za
> Nacionalnia Statisticheski
> Institut), samo che biah nablegnal na Linux-a
> materiala moje da se nameri na :
> http://www.nmmm.nu/boox/linux.htm

Tazi statia e hubava i triabva da ima link kam neia.

Izobshto site http://itbul.freeshell.org/
po4na da stava, no ve4e e goliama tazi stranica i
triabva da se strukturira.

Saglasen sam s prednite niakolko pisma, koito
prepora4vaha edin po-spokoen ton, kakto i tova,
4e naso4enostta na tozi site triabva da e kam
obshtestvoto poveche.

Eto moite malki dobavki (cp1251):

1. (anonimna, poneje sa mi neoficialni izto4nicite)

Ïîñëåäíà äèâîòèÿ îò Çäðàâíàòà Êàñà - èçãëåæäà êàñàòà
íå ðàç÷èòà íèêàê íà êîìïåòåíòíîñòòà íà ñëóæèòåëèòå ñè,
òà ñúñ âñåêè îò êîìïþòðèòå çàêóïóâà è ñêåíåð çà
èäåíòèôèêàöèÿ íà ïîòðåáèòåëÿ (âå÷å ñå äîñòàâÿò òåçè
ñêåíåðè). Òàêà ñëóæèòåëÿ âìåñòî äà ñè ïîìíè èìåòî è
ïàðîëàòà, ùå ñè ïúõà ïðúñòà â ñêåíåðà è ùå ñå ëîãâà
óäîáíî. Åâàëëà çà òàêàâà ñèãóðíîñò è óäîáñòâî !

2. (podpisàna ot skeleta <skelet_bg@xxxxxxxxx>)

Óñïåõà ïðè âíåäðÿâàíå è ïîëçâàíå íà ñúâðåìåííèòå
êîìïþòúðíè òåõíîëîãèè çàâèñè îò ìíîãî ôàêòîðè.

Îñíîâíè ñïîðåä ìåí ñà ñòàíäàðòèòå (çà äàíèèòå è
êîìóíèêàöèèòå ìåæäó ïðîãðàìèòå)
è êîìïþòúðíèòå ñïåöèàëèñòè, ÷àê ñëåä òîâà èçïîëçâàíèÿ
õàðäóåð è ñîôòóåð.

Çàñëóæàâà ïîõâàëà ïðèåòàòà íàðåäáà çà ñòàíäàðòà íà
îáìåí ìåæäó ôèðìèòå è äàíú÷íèòå ñëóæáè íà èíôîðìàöèÿòà
çà ÄÄÑ. Òîçè ñòàíäàðò áåøå ïóáëèêóâàí â ÄÂ è ñúçäàäå
óñëîâèÿ çà ïðîçðà÷íîñò è êîíêóðåíöèÿ ïðè ïðàâåíåòî íà
ñîôòóåð ïî òàçè òåìà.

Àíàëîãè÷íà å è ñèòóàöèÿòà ñ äàííèòå çà îáùåñòâåíîòî
îñèãóðÿâàíå - ìàêàð ñúùåñòâóâàùèÿò ñòàíäàðò äà íå å
îôèöèàëíî ïóáëèêóâàí, òîé å äîñòúïåí çà ñîôòóåðíèòå
ðàçðàáîò÷èöè.

Çà ñúæàëåíèå ïî÷òè âñè÷êè äðóãè çàíèìàíèÿ íà
ñ êîìïþòúðíè äåëà âúðâÿò ïî
åäíà ñõåìà, êîÿòî å ñêúïà, íååôåêòèâíà è ðÿäêî
âîäè äî óñïåõ: çàêóïóâàíå íà ìîùåí è ñêúï õàðäóåð â
êîìïëåêò ñ îùå ïî-ñêúï ìàðêîâ ñîôòóåð, îáèêíîâåíî
ðàçðàáîòâàí â ñúâñåì äðóãè óñëîâèÿ. Ìàëêî ïî-êúñíî
ñòàâà ÿñíî, ÷å íÿìà óòî÷íåíè ñòàíäàðòè è êîìïåòåíòíè
ñïåöèàëèñòè, à è ñðåäñòâàòà ñà èçõàð÷åíè - ïðîåêòúò
çàëèíÿâà è ïîòúâà â çàáâåíèå.

Ëèïñàòà íà ñòàíäàðòè è
ìåæäóâåäîìñòâåíèòå áîðáè íà áþðîêðàöèÿòà
äîâåäîõà äî âúçíèêâàíåòî íà êóï ðåãèñòðè (ÅÃÍ,
äàíú÷åí íîìåð, íîìåð íà ñúäåáíî äåëî, ÅÊÏÎÓ,
ÁÓËÑÒÀÒ, îñèãóðèòåëåí íîìåð è ìíîãî äðóãè),
êîèòî ñåãà ñå ðåîðãàíèçèðàò, çàêðèâàò è ñëèâàò.

Òîçè õàîñ ùåøå äà å êîìè÷åí, àêî íå ñå íàëàãàøå
ãðàæäàíèòå äà âèñÿò ïî îãðîìíè îïàøêè, çà äà ñå
âêëþ÷àò èëè îòïèøàò îò ñúîòâåòíèÿ ðåãèñòúð.

=====
Skelet
        -------- http://people.bulgaria.com/skelet