Re: lug-bg: CNsys i prevodite na KDE, Gnome i CNsys - DISKUSIA!

  • Subject: Re: lug-bg: CNsys i prevodite na KDE, Gnome i CNsys - DISKUSIA!
  • From: al_shopov@xxxxxx (Alexander Shopov)
  • Date: Thu, 15 Mar 2001 11:31:42 +0200

Zdraveite,
Mislia, che zapochvame leko da se otkloniavame ot diskusiata.
Kategorichno sam protiv da se iziaviavame kato niakakvo BSA ili da lovim
t.n. pirati. Open source e softuer ot potrebitelia, za potrebitela! Nie
si pomagame vzaimno, i ne ni e zadacha da preebem niakoi, da go padim da
go narichame prestapnik i t.n., naprotiv - privlichame go, za da mozhe i
toi da si svarshi spokoino rabotata.
Chovek se kefi, kogato poveche hora polzvat softuera mu.
Imenno s tova Linux pecheli privarzhenici, ne zashtoto e bezplaten.

V momenta ne tarsim vinovni za neshto si, az ne se macha da izliaza prav
za neshto si i da oklevetia niakoi si.
Parvoto mi pismo beshe opisannie na tekushtata situacia, ako niakoi go e
shvanal razlichno - neka pak da go prochete.
Kakto niakoi ot vas znaiat - i po moia vina se poluchi dublirane na
usiliata za prevod na Katedralata i Bazarat. Ne iskam da uchastvam v
podobna greshka otnovo.

Mislia che ako Linux softuera e preveden na balgarski, shte spechelim
oshte poveche privarzhenici (koito shte ni "podosazhdat" izvestno vreme
s vaprosi za nachinaeshti, no sled tova shte ni pomagat MNOGO).
V momenta nalozhilia se model na prevezhdane ne e naj-efektivnia (znam,
zashtoto i az prevezhdam), gubiat se usilia. Mozhe da postignem poveche,
ako promenim otnosheniata si.
V parvoto pismo sam obiasnil, zashto smiatam che taka shte spechelim
vsichki.
Ne iskam nikoi da se chuvsta prinuden ili nakarn da pravi neshto, iskam
da e ubeden, che po takav nachin shte specheli. Tova me kefi v Open
Source, che kolkoto poveche davash, tolkova poveche poluchavash.

Razmenih niakolko pisma s Borislav Alexandrov, pomolih go da mi razreshi
da gi postna tuk i chakam otgovora mu. Mislia che na vsichki shte vi e
mnogo interesen.

Pak da povtoria - *ne shta* da obizhdam nikogo, ne iskam da omalovazha
nichii usilia. Koito e pomognal s nesho - DOBRO e storil!

(i neshto drugo - imashe zabelezhka, che neshto me pritesniavat parite.
Edna chast ot zaplatata mi e che pisha statii za Open Source, dovolen
sam che moga hem da populiariziram ideiata, hem da bada vaznagraden
parichno za tova. Ako si smenia rabotata - shte prodalzha da podkrepiam
kakto moga Open Source. Ako niakoi drug poluchava prai za tova, a takiva
hora ima i v Balgaria, tova e chudesno, pone ot moia gledna tochka.)

al_shopov