Re: lug-bg: CNsys i prevodite na KDE, Gnome i CNsys - DISKUSIA!

  • Subject: Re: lug-bg: CNsys i prevodite na KDE, Gnome i CNsys - DISKUSIA!
  • From: al_shopov@xxxxxx (Alexander Shopov)
  • Date: Thu, 15 Mar 2001 14:57:26 +0200

Zdraveite,
Tova sa pismata, koito obmenihme s Borislav Alexandrov.
Ochakvam oshte mnenia.

*********START********

Zdrawejte,
az sam Borislav Alexandrov i napravih po-goliamata chast ot prewodite.
Towa koeto beshe pusnato beshe samo za test i ne sam imal nikakwi
targowsi namerenia. Prosti s problema na kirilicata se zanimawah dosta
otdawna blizo godina dokato w edin momen ne reshih da naprawia towa.
Gelanieto mi beshe po skoro da podtikna Linux obshtestwoto kam neshto po
seriozno. Uchastwah predi towa w edna diskysia koja kodowa tablica da se
prieme no wsichko zamra mnogo barzo.
Niama nishto protiv da se widim i da obsadim neshtata, no fakta washeto
pismo me nawegda na misalta che towa koeto gelaeh go postignah - debat
po neshto po-sachtestweno
S pozdravi Boby

************************

Zdrasti Bobi,
Nadiavam se che ne sam te zasegnal.
Pismoto mi ne beshe za tova ima li targovski namerenia ili ne,
Ako chovek mozhe da specheli pari kato populiarizira Linux v Balgaria -
tova e chudesno i triabva da se nasarchava.
Az naprimer moga da pisha statii za Linux i da gi publikuvam v izdaniata
ni. Plashtat mi i za tova. (e i za mnogo drugi raboti.)
Truda, koito si polozhil e naistina ogromen. Az sashto sam prevezhdal i
moga da ocenia tvoeto postizhenie - to nikak ne e malko.
Napravil si mnogo prevodi, no sigurno si zabeliazal, che Linux softuera
uzhasno barzo dvizheshta se mishena.
Ne iskam usiliata na nikoi prevodach da badat zagubeni, iskam
truda ti da dostigne kolkoto mozhe poveche hora i balgarski potrebiteli.
Diskusiata e za tova zaedno da postignem poveche, da ne si povtariame
truda.
Az sashto sam dopuskal greshkata da ne obiaviavam s kakvo se zanimavam.
Zatova i se poluchi primerno duplicirane na proektite za prevod na
Katedralata i Bazarat.
Ne iskam otnovo da uchastvam v sashtata greshka, znam che ako pomagam na
drugite i te sashto
mi pomagat - mozhe da se postigne strashno mnogo.
Ne znam dali uchastvash v LUG-a - mail list na potrebitelite na Linux v
Balgaria.
Mozhe li da postna tvoeto saobshtenie tam, i da te pokania da vzemesh
uchastie v LUG-a?
Informacia za zapisvaneto ima na:
http://www.linux-bulgaria.org/about.html

Chovek s tvoite vazmozhnosti i trudoliubie e cenen kadar. ;)

I az te uvazhavam ;)
al_shopov

***********************

Blagodarq mnogo za pismoto,
Nikoga ne sam razchital da vzema i lev za tova. Zanimawam se s unix
veche pochti 16 godini i samo tova sam pravil. V CIITT kadeto raboteh
parwoto neshto koeto mi dadoha beshe kirilica na unix 9za terminala i
printera) i po natatak samo s tova. W ACT kadeto rabotih napravih
kirilica za Solaris i sega kato minah na Linux (za koeto waobshte ne
sagaliawam) reshih da povtoria sashtoto. Naj napred tova beshe za moia
upotreba no sled tova reshi da sabera wsichko na edno miasto i da go
pusna swobodno. Towa ne beshe prednaznacheno samo za RedHat a za wsichki
linux. Kogato zapochnah a tova beshe avgust biah na Mandrake 7.0 i sled
towa go probwah na RedHat. Sled koeto zapochnaha probi na kde2.0 kde2.1
i nakraja na gnome 1.3 Iskah mnogo niakoj da pregleda neshtata i da mi
kage kakvi greshki sam dopusnal ili netochnosti no efekta beshe che
wsichki kazwat mnogo dobre no men me interesuwat greshkite i
netichnostite. Tova che izleze na rpm beshe zasluga na Ivajlo (az sam
privargenik na tar. Moge da se dejstwa po dinamichno. Inache za wsiaka
nova korekcia nov rpm ot niakolko Mb) rpm formata me lishi i ot
vazmognostta da opisha i pechata na kirilicata. Inache pri men sistemata
e pechat ot vsiako prilovenie na kakwa da e kirilica (iso ,cp1251,koj8)
no tova trudno se opiswa s rpm. Reshi da napravia edna stranichka i da
ia sloga v Internet i kojto iska da se vazpolzva.Zabavih se i s towa she
neprekasnato smeniam sistemata. Edwa li ne vsiaka sedmica az sam na
beta(cooker) versia na Mandrake. Na neq moga da chuvstam pulsa na
sistemata, nejnoto razvitie. Tam vigdam kak niakoj neshta se oprawiat w
dvigenie i mi e interesno. Narochno ne sam mahal *.mo fajlowete koito
lipswat w novoto kde za sawmestimost. Staral sam se da tarsiq i drugi
*.po fajlowe no towa naistina e lavina. Ot kde obnoviavat fajlovete edwa
li ne vsiaka sedmica i mi otnema mnogo wreme da ustanovia che poniakoga
sa smenili samo edin termin no dokato go sloga idwa i nowa promiana.
Laviana! Smiataj tova za mojata malka vojna sreshtu Microsoft. Staraia
se Linux da pridobie po choveshki vid za obiknovennia potrebitel, da
moge da go polzwa i vav vsekidnevnata si rabot. S nishto ne e po-losh ot
Windows - naprotiv Mnogo me sarbiaha racete i za kirilica na openoffice
ama kato si pomislia za 60Mb sors kak se kompilira sigurno niama da mi
stigne diska.

S pozdravi Boby.

PS ako ostane wreme shte se zahwana i s Netscape. Pone zasega misleh che
novite distribucii shte minat na Mozilla , kakto gledam staria Netscape
si ostava i maj shte triabwa da se napravi neshto i za nego. Ivi mi pisa
za niakava sreshta i shte se radvam mnogo da se vidim

*******************

Zdrasti Bobi,
Pak iskam da te pomolia da mi razreshish da postna diskusiata, koiato
vodihme v LUG mail listata.
Neko poveche hora da znaiat kakvo si mi kazal.
Ne znam dali uchastvash, no neka otnovo te pokania tam -

Informacia za zapisvaneto ima na:
http://www.linux-bulgaria.org/about.html

Ako iskash - mozhe da mi se obadish.
Tel. 656764, 656796, 655096.
ICQ - 55319053

al_shopov

********************

Zdravej Sasho,
niamash nikakaw problem. Znaesh li ot pismoto na Ivo razbrah che ima
nachin da se vidi koi sa avtorite na prevoda. Tova pole nikoga ne sam go
polzval. Tam kadeto ima moeto ime tova e stavalo pri niakoj ot
preinstalaciite na sistemata kogato sam konfiguriral i Ktranslator ili
kbabel, ama maj naj-veche obiknoven tekstovi redaktor vi ili kedit.
sega shte se zapisha.
S pozdravi Boby

al_shopov