Re: lug-bg: CNsys i prevodite na KDE, Gnome i CNsys - DISKUSIA!

  • Subject: Re: lug-bg: CNsys i prevodite na KDE, Gnome i CNsys - DISKUSIA!
  • From: al_shopov@xxxxxx (Alexander Shopov)
  • Date: Fri, 16 Mar 2001 09:30:34 +0200

Tova e pismoto na Angel Valkov "Àíãåë Âúëêîâ" <whitefang@xxxxxx>, koeto
be izprateno.
Repostvam go kato go prekodirah v Windows 1251 za da mogat da go
prochetat vsichki.

Kakto na praktika se vizhda - kirilizaciata na mail klientite ne vinagi
e trivialna zadacha.
Vse pak, po-dobre e da razbirame kakvo si pishem. Po-dobre latinica,
otkolkoto nishto!

******START*******

On Thu, 15 Mar 2001 11:31:42 +0200
 Alexander Shopov <al_shopov@xxxxxx> wrote:

> Zdraveite,
> Mislia, che zapochvame leko da se otkloniavame ot diskusiata.

Îïàñÿâàì ñå , íå ñúì ðàçáðàí ïðàâèëíî. Ñïîðåä ìåí äèñêóñèÿ íå ìîæå äà
èìà ò.ê.
òÿ äî ìîìåíòà òÿ ñå áàçèðà ñàìî íà äîãàäêè îòíîñíî íàìåðåíèÿòà íà
âúïðîñíàòà
ôèðìà. Òàêàâà áè èìàëà ñìèñúë ñëåä êàòî ó÷òèâî ïîìîëèì CNSys äà äàäàò
ïîâå÷å
èíôîðìàöèÿ ( åñòåñòâåíî àêî å âúçìîæíî ).

> Kategorichno sam protiv da se iziaviavame kato niakakvo BSA ili da
> lovim
> t.n. pirati. Open source e softuer ot potrebitelia, za potrebitela!
> Nie
> si pomagame vzaimno, i ne ni e zadacha da preebem niakoi, da go padim
> da
> go narichame prestapnik i t.n., naprotiv - privlichame go, za da
> mozhe i
> toi da si svarshi spokoino rabotata.

Íèêîé íèêîãî íå íàðè÷à ïðåñòúïíèê. Îùå ïîâå÷å , ÷å âçèìàíåòî íà ïàðè
çà êîìåðñèàëíà ïîääðúæêà íà ñîôòóåð, êîéòî èíà÷å ñå ðàçïðîñòðàíÿâà ïîä
GPL, MIT
, BSD èëè äðóã ïîäîáåí ëèöåíç íå å ïðåñòúïëåíèå, àêî ðàçïðîñòðàíèòåëÿ íà
âèäíî
ìÿñòî óêàæå, ÷å âúïðîñíàòà ïðîãðàìà ñå ðàçïðîñòðàíÿâà íàïúëíî ñâîáîäíî (
åñòåñòâåíî áåç âúïðîñíàòà ïîääðúæà )- Òî÷íî ïî òîçè ïðèíöèï ñå ïðàâÿò
äèñòðèáóöèè îò RedHat, Mandrake Soft. Caldera è ò.í.

> [...]
> Parvoto mi pismo beshe opisannie na tekushtata situacia, ako niakoi
> go e
> shvanal razlichno - neka pak da go prochete.
> Kakto niakoi ot vas znaiat - i po moia vina se poluchi dublirane na
> usiliata za prevod na Katedralata i Bazarat. Ne iskam da uchastvam v
> podobna greshka otnovo.
>
> Mislia che ako Linux softuera e preveden na balgarski, shte spechelim
> oshte poveche privarzhenici (koito shte ni "podosazhdat" izvestno
> vreme
> s vaprosi za nachinaeshti, no sled tova shte ni pomagat MNOGO).

 Àç ïúê íå ñúì ìíîãî óáåäåí , ÷å ïðè ìàíòàëèòåòà íà
"ðåäîâèÿ" áúëãàðñêè ïîòðåáèòåë, ùå ïðèâëå÷åì ïîâå÷å ïîòðåáèòåëè íà Linux
ëîêàëèçàöèÿ. Òîâà ìîæå äà ñå ïîñòèãíå ïî óñïåøíî ñ .. ò.ê. äà ÿ íàðå÷åì
"Windows"-èçàöèÿ. Íî òîâà å òåìà íà ñàâñåì äðóã thread . íåãî äà íàðå÷åì
:
"Ïðèîðèòåòè â "Áúëãàðèçàöèÿòà" è îò ïîëçà ëè å çà îáèêíîâåíèÿ ïîòðåáèòåë
íåùòî
êîåòî èçãëåæäà ðàçëè÷íî îò ïîçíàòîòî, äîðè è äà å íà ðîäíèÿ ìó åçèê".

> V momenta nalozhilia se model na prevezhdane ne e naj-efektivnia
> (znam,
> zashtoto i az prevezhdam), gubiat se usilia. Mozhe da postignem
> poveche,
> ako promenim otnosheniata si.

Ñïîðåä ìåí ïúê ìîäåëúò íà ëîêàëèçàöèÿ íà GNU ñîôòóåðà
è â ÷àñòíîñò òîçè çà Linux ïàñâà èäåàëíî íà èäåîëîãèÿòà è ïðàêòèêàòà íà
release-âàíå íà ñúøèÿ ñîôòóåð. Ñèëíî ñå ñúìíÿâàì , ÷å îãðàíè÷åí êðúã îò
"ïðåâîäà÷è" ìîæå äà êîíöåíòðèðà , öÿëàòà íåîáõîäèìà òåõíè÷åñêà
êîìïåòåíòíîñò,
íåîáõîäèìà çà ïðåâåæäàíåòî íà åäíà öÿëà äèñòèáóöèÿ ( Òóê íå ñòàâà âúïðîñ
çà
îáèêíîâåí òåêñòîâ ðåäàêòîð èëè åë.òàáëèöà ). Îñâåí òîâà êàêòî âå÷å íÿêîé
ñïîìåíòà îùå â ìîìåíòà íà ïóñêàíåòî íà åäíà òàêàâà ëîêàëèçàöèÿ , òÿ ùå å
"îñòàðÿëà" ñ ïîíå 2,3 âåðñèè íà âñåêè åäèí îò ïàêåòèòå. È íå íà ïîñëåäíî
ìÿñòî
íå å åòè÷íî, îùå ïî ìàëêî ïðàêòè÷íî äà ñå ïðåâåæäà áåç çíàíèåòî è
îäîáðåíèåòî íà
àâòîðà.( êîåòî îäîáðåíèå âè ãàðàíòèðà, ÷å ùå ñòå èç ìåæäó ïúðâèòå
óâåäîìåíè çà
íîâè âåðñèè íà ïðîãðàìàòà è ùå èìàòå (â èäåàëíèÿ ñë.) íÿêîëêî äíè ïðåäè
îôèöèàëíîòî îáÿâÿâàíå íà íîâàòà âåðñèÿ , äà ñè ñâúðøèòå ðàáîòàòà , ñ
êîÿòî
äîáðîâîëíî ñòå ñå àíãàæèðàëè- òîâà çíà÷è è ïîåëè îòãîâîðíîñò.

> [...]
> nichii usilia. Koito e pomognal s nesho - DOBRO e storil!
>
> (i neshto drugo - imashe zabelezhka, che neshto me pritesniavat
> parite.
> Edna chast ot zaplatata mi e che pisha statii za Open Source, dovolen
> sam che moga hem da populiariziram ideiata, hem da bada vaznagraden
> parichno za tova. Ako si smenia rabotata - shte prodalzha da
> podkrepiam
> kakto moga Open Source. Ako niakoi drug poluchava prai za tova, a
> takiva
> hora ima i v Balgaria, tova e chudesno, pone ot moia gledna tochka.)

Íèêîé íå ãî ïðèòåñíÿâàò ïàðèòå ;) Íå ñìå ÷àê òàêèâà èäåàëèñòè. È íèå
äåòî ñå
êàçâà "õëÿá ÿäåì".